۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۲۹۴۰۳
امام جمعه زابل:

ترک امر به معروف و نهی از منکر جامعه را دچار انحراف می‌کند

امام جمعه شهرستان زابل گفت: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را دچار انحراف می‌سازد، در این صورت فساد رایج شده و به فرموده رسول اکرم(ص) سبب می‌شود ستمگران بر دیگران تسلط پیدا کنند.
کیخا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام علی‌رضا کیخا، امام جمعه شهرستان زابل صبح امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در قرآن مجید و همچنین احادیث ائمه اطهار روی مسأله امر به معروف و نهی از منکر تأکید بسیاری شده که نشان از ارزش و اهمیت این دو مسئله از دیدگاه دین اسلام دارد.

 

امام جمعه شهرستان زابل افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «امت من مادامی که امر به معروف و نهی از منکر کنند، در خیر به سر خواهند برد و چون چنین نکنند، برکت‌ها از آنان برداشته، برخی به برخی دیگر تسلط پیدا می‌کنند و برای آنان، نه یاوری زمینی و نه آسمانی خواهد ماند.»

 

وی بیان کرد: اجراي امر به معروف و نهي از منكر برای سلامت جامعه ضروري است و ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان بهترين فرصت براي نهادينه كردن اين واجب ديني به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام کیخا اظهار کرد: عمل به احکام الهی بر همه واجب است و مردم همه در حفظ ارزش‌های الهی مسؤولند؛ چراکه زیر پا گذاشتن بخشی از این ارزش‌ها از سوی یک فرد، هر چند امری بسیار کوچک جلوه می‌کند، اما به تدریج بر بنای استوار جامعه اسلامی ضربه می زند.

 

امام جمعه زابل در پایان عنوان کرد: دشمنان با سرمایه گذاری کلان در بخش ماهواره تلاش دارند با تولید برنامه‌های مختلف ضد فرهنگی، جوامع اسلامی به ویژه ایران را از راه اصلی خود منحرف کنند./203/831/ب1

ارسال نظرات