۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۳۵۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

ضرورت انتقال اندیشه های امام راحل به نسل جوان/ برگزاری مراسم بزرگ ارتحال امام در مصلای اعظم تبریز

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به ضرورت انتقال اندیشه های امام راحل به نسل جوان، گفت: ترویج اندیشه‌های امام راحل یک وظیفه مهم بر گردن نهادهای مسؤول و روحانیت است.
حجت الاسلام حسین تقی زاده

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که امام خمینی(ره) به امت اسلامی خودباوری و هویت بخشید، اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیت بی‌نظیر عصر ما است.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) به امت اسلامی هویت بخشید و آنان را به مرحله خودباوری رساند، ابراز داشت: در زمان طاغوت دشمن «ما نمی‌توانیم» را به ملت القاء کرده بود و ملت ایران دچار نوعی سرخوردگی و عدم اعتمادبه‌نفس بود تا اینکه در سایه انقلاب اسلامی این روند از بین رفت.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده بابیان اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان در زمان انقلاب حضور نداشتند و نسبت به اندیشه‌های امام راحل آشنا و آگاه نیستند، ابراز داشت: انتقال و ترویج اندیشه‌های امام راحل به نسل جوان یک وظیفه مهم بر گردن نهادهای مسؤول و روحانیت است.

 

وی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی برای امت اسلامی و مستضعفان جهان دستاوردهای زیادی داشت، گفت: امام خمینی(ره) ضمن احیای دین اسلام در سراسر جهان، اسلام ناب محمدی (ص) را از اسلام آمریکایی تفکیک کردند و خطر چنین اسلامی را گوشزد کردند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با عنوان این‌که کمک به مستضعفان جهان از آرمان‌های امام راحل بود، تأکید کرد: امام (ره) برای حمایت از مردم مستضعف فلسطین، روزی را به نام روز قدس انتخاب کردند و بر شکوه برگزاری این روز تأکید کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی در ایران حاکم شد، ابراز داشت: اینکه بعد از انقلاب بیش از 33 انتخابات در ایران برگزار شده که همه آن‌ها در چارچوب قانون و سالم بوده است، نشانگر حاکم بودن مردم‌سالاری دینی در جامعه است و این ناشی از اندیشه امام راحل بوده است.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده از برگزاری مراسم بزرگ ارتحال حضرت امام در مصلای اعظم تبریز خبر داد و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن از جمله دیگر برنامه‌ها در 14 خردادماه خواهد بود که باشکوه خاصی در تبریز برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مردم آذربایجان ارادت خاصی نسبت به رهبر انقلاب امام خمینی (ره) دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار نفر از آذربایجان شرقی نیز در 14 خرداد به مراسم ارتحال به حرم حضرت امام در تهران اعزام می‌شوند که 10 هزار نفر از تبریز و بقیه از شهرستان‌ها خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده با اشاره به آثار مردمی درباره اندیشه‌های امام راحل و بزرگداشت مقام ایشان، خاطرنشان کرد: اغلب مردم و هنرمندان انقلابی درباره امام خمینی(ره) دارای آثار ارزشمندی هستند که می‌توان با فراخوان، عمومی آثار مردمی را نیز جمع‌آوری کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه 15 کمیته برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های ارتحال تشکیل‌ شده است، ابراز داشت: همه وظیفه‌ داریم تا تفکرات امام خمینی(ره) ازجمله استکبارستیزی، بستن راه‌های نفوذ و حمایت از مظلومان را به نسل‌های آینده انتقال دهیم./854/302/ب2

ارسال نظرات