۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۳۲۴
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران خبر داد؛

مشارکت ۱۸۴ میلیارد ریالی مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان این که از سال 83 تا 94 مردم مازندران بیش از 184 میلیارد ریال به عتبات کمک کردند، گفت: این کمک ها در قالب هدایای نقدی، جواهرات، انواع سکه، شمش طلا، کالا و اعزام نیروی تخصصی به کربلا بوده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران ستاد بازسازي عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدحسن اصغری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات آمل با بیان این که اقدام ما با عشق به اهل بیت معصومین(ع) و کار دلی است، گفت: خدمات بسیاری داشتیم که مازندران در چند سال اخیر رتبه برتر را در کشور کسب کرد.

 

وی تصریح کرد: شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی کردیم تا راه بسته کربلا باز شود و فکر نمی کردیم روزی برسد که برای حرمین عزیز تصمیم گیری کنیم.

 

اصغری بیان داشت: شیطان هر لحظه به سراغ انسان آمده و قصد دارد تا ما را از کار خیر باز دارد که حضور در این عرصه توفیقی ارزشمند است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران خاطرنشان کرد: افرادی در مازندران داریم که به صورت ماهانه و حتی کم هم برای بازسازی عتبات عالیات کمک هایی دارند که بسیار ارزنده است.

 

وی ادامه داد: فاز نخست صحن حضرت زهرا(ع) در سال 94 به پایان رسید که فاز دوم آن همزمان با عید غدیرخم افتتاح می شود، که این ها به برکت اعتقاد قلبی به خاندان عصمت و طهارت است.

 

اصغری اظهار داشت: در بازسازی عتبات عالیات معجزات بسیاری را می بینیم که از کشورهای مختلف جهان درباره مشارکت فعالیت دارند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران تصریح کرد: در سال گذشته مبلغ 3 میلیارد و 330 میلیون تومان وجه نقد و کالا از سوی استان مازندران داده شده است.

 

وی با بیان این که 2400 مترمربع صحن حضرت زهرا(ع) از سوی استان مازندران آماده شده است، گفت: نهصد نیروی کاری به منطقه فرستاده شده و مردم ما در این راستا پیشتاز و فعال هستند.

 

اصغری بیان داشت: 120 مترمربع صحن حضرت زهرا(س) به نام آملی ها ثبت شده است که در کتابی عملکرد تمام شهرستان ها در راستای بازسازی عتبات عالیات را منتشر می کنیم.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با بیان این که از سال 83 تا 94 مردم مازندران بیش از 184 میلیارد ریال کمک کردند، گفت: این کمک ها در قالب هدایای نقدی، جواهرات، انواع سکه، شمش طلا، کالا و اعزام نیروی تخصصی به کربلا بوده است.

 

وی با اشاره به شاخص ترین خدمات مازندران در بازسازی حرم امام حسین(ع)، افزود: تهیه کتیبه های داخل حرم، تعویض سنگ قبر، تهیه یک درب قتلگاه، تهیه یک درب طلاکوب، خرید و نصب سنگ راه پله های ورودی حرم و احداث یک باب سقاخانه در کربلا بوده است.

 

اصغری به دیگر فعالیت های شاخص در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و بیان داشت: تهیه یک باب رواق امامین عسکریین(ع)، تهیه و ارسال 2410 تخته فرش برای حرم ها، تهیه و ارسال 330 تن برنج، خرید و رسال میله گرد، چدن، چوب، کابل برق و سیمان صورت گرفته است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به مشارکت در تامین هزینه حرم حضرت زینب(س) اظهارداشت: تامین هزینه 25 متر با کمک یک میلیارد ریالی بوده است.

 

وی ادامه داد: به خریداران صحن حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و خشت طلای گنبد امام حسین(ع) سند افتخار اهدا می شود.

 

سید جعفر رسولی، معاون فرمانداری ویژه آمل در این جلسه اظهارداشت: مردم ما در کمک به بازسازی عتبات عالیات همواره پیشگام و پیشتاز هستند که انتظار داریم برنامه ریزی شایسته ای صورت گیرد تا بتوانیم زمینه اجرایی شدن مصوبات را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: مردم ما افتخار می کنند در بازسازی عتبات عالیات اهتمام داشته باشند که عشق و شور خاصی در این خصوص وجود دارد.

 

رسولی تصریح کرد: ضرورت دارد در راستای ترویج این امر خیر گام های شایسته ای برداشته شود که ائمه جمعه، دستگاه های فرهنگی، روحانیت و دهیاران می توانند اثرگذار باشند.

 

معاون فرمانداری ویژه آمل ادامه داد: نیاز است تا زمینه اجرایی شدن مصوبات فراهم شود تا بتوانیم در بازسازی عتبات عالیات مانند همیشه پیشگام و پیشتاز باشیم./1314/202/ب2

ارسال نظرات