۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۳۱۹

افزایش ۵ برابری خشونت علیه پناهجویان در آلمان

وزیر کشور آلمان گفت: شمار جنایات علیه پناهجویان در آلمان در سال 2015 روندی افزایشی داشته و پنج برابر شده است.
پناهجویان درآلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد حملات به پناهجویان و مراکز نگهداری آنها در سال 2015 میلادی از 199 به 1031 مورد افزایش یافت و اوضاع در نخستین ماه های سال 2016 (امسال) وخیمتر شد.


توماس دی میزر وزیر کشور آلمان در این زمینه گفت: از ژانویه امسال تاکنون، 449 مورد حمله به مراکز نگهداری پناهجویان انجام شد. به علاوه 654 مورد جنایت دیگر علیه پناهجویان در این سال ثبت شد که 107 مورد آن خشونت آمیز بود.


بحران کنونی پناهجویان در اروپا روند فزاینده جنایت علیه پناهجویان را تسهیل کرده است و با ایجاد اختلافاتی در داخل در آلمان، به کاهش موانع روانی استفاده از خشونت منجر شده است.


آلمان در سال 2015 و همزمان با بروز بحران پناهجویان در اتحادیه اروپا به مقصد اصلی پناهجویان بدل شد و مقامات این کشور اعلام کردند که حدود یک میلیون و 100 هزار نفر پناهجو فقط سال گذشته میلادی ثبت نام کرده اند.


ارتکاب جرایمی از سوی برخی پناهجویان و نیز انتصاب برخی دیگر از جرایم به آنها، به تشدید تظاهرات و رفتارهای خشونت آمیز علیه آنها منجر شد، به گونه ای تاکنون بارها اقامتگاه های نگهداری پناهجویان با اقداماتی از جمله ایجاد حریق، مورد حمله مخالفان سیاست مهاجرت قرار گرفته است./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات