۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۲۹۳۱۵
کوثری:

اندیشه الهی، ریشه و اساس گفتمان مقاومت است/ اقتصاد مقاومتی به معنی ریاضت کشیدن نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی گفت: گفتمان مقاومت از سوی رهبر معظم انقلاب، فقط یک دستور و در حد حرف نیست، بلکه بر اساس یک اندیشه الهی و با الگو گیری از امام حسین(ع) است، که اول خود ایشان عمل می‌کنند و بعد توصیه می‌کنند.
طفیزتعغاعذم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ همایش بصیرتی گفتمان مقاومت در اندیشه انقلاب اسلامی،پیش از ظهر امروز با حضور اسماعیل کوثری نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان رسانه و مسئولین سپاه امام صادق(ع)، به همت بسیج رسانه استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

 

کوثری، در این همایش با اشاره به موضوع مقاومت، گفت: در روابط خارجی و بین‌المللی، هرکجا که ما از خود ایستادگی و مقاومت نشان دادیم، دشمن عقب‌نشینی کرده است و در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی هم امام (ره) دقیقاً همین مسأله را از مردم می‌خواستند و مردم هم دقیقاً به آن عمل کردند.

 

وی افزود: مردم در جریان انقلاب، با آگاهی کامل در صحنه حضور به هم رساندند و همه این حرکت‌ها و نیت‌ها صادقانه و خالص برای رضای خدا بود و چون نفع شخصی در آن نبود، باعث پیروزی انقلاب شدند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم شورای اسلامی، با اشاره به مردم‌داری امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: حضرت امام در طول 10 سال رهبری خود، حتی یک‌بار هم به مسافرت نرفتند و باوجوداینکه در دوران تبعید همیشه تأکید داشتند که حتی نماز صبح خود را در حرم امام علی(ع) اقامه کنند، اما پس از پیروزی انقلاب به دلیل اینکه شاید بعضی از مردم توانایی مسافرت رفتن را نداشته باشند، حتی به پابوس امام رضا هم نرفتند.

 

کوثری اظهار داشت: امروز هم مقام معظم رهبری همان سیره امام خمینی را دنبال می‌کنند و حتی برای زیارت خانه خدا هم دعوت مسؤولان خبیث عربستانی را رد کرده و می‌فرمایند ما باید خود خدا را بخواهیم؛ از طرفی چه در دوران ریاست جمهوری و چه بعدازآن، تمام هدایایی را که دریافت می‌کردند، بلافاصله تقدیم موزه امام رضا(ع) می‌کنند.

 

عضو سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گفتمان مقاومت از سوی مقام معظم رهبری، فقط یک دستور و در حد حرف نیست، بلکه اول خود ایشان عمل می‌کنند و بعد توصیه می‌کنند.

 

وی یادآور شد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هم آن‌چنان با دست‌خالی در حراست از حریم جغرافیایی کشور مقاومت می‌کردند که تمام دنیا را شگفت‌زده می‌کنند و دشمن نه‌تنها به هدف خود نمی‌رسد، بلکه مجبور به صدور قطعنامه می‌شود.

 

کوثری ادامه داد: این مقاومت با زور و در موضع قدرت مادی نبوده است، بلکه بر اساس یک اندیشه الهی و با الگو گیری از امام حسین(ع) بوده است.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم و نهم شورای اسلامی، گفت: الگوی گفتمان مقاومت در برابر زورگویان و زیاده خواهان، از زمان صدر اسلام شکل‌گرفته است و نه‌تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... در کشور ما از این الگو بهره‌گیری شده و می‌شود.

 

وی تبیین کرد: اگر می‌گوییم اقتصاد مقاومتی، یعنی اقتصادی را می‌خواهیم که بر پایه تولید و توانمندی‌های خودمان باشد؛ اما برخی با جوسازی می‌خواهند اقتصاد مقاومتی را ریاضت کشیدن و سختی و فشار اقتصادی معنی کنند.

 

کوثری با اشاره به چرایی تحریم‌های دشمن علیه ایران، بیان کرد: دشمن وقتی دید که در بحث هسته‌ای ما توانستیم غنی‌سازی 20 درصد انجام دهیم، از این توانایی ما عصبانی شد و پس‌ از آن ما را تحریم کردند، اما ما بازهم مقاومت کردیم و با دور زدن تحریم‌ها، به آن‌ها گفتیم که از عصبانیت بمیرید.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مافیای منفعت‌طلب که با خارج ارتباط دارند، اضافه کرد: چطور ما می‌توانیم موشک‌های پیچیده با برد 2 هزار کیلومتر و صنعت هسته‌ای را تولید کنیم، اما بعضی‌ها در صنعت خودرو، نیروی داخلی را دست‌کم می‌گیرند و از ضعف سخن می‌گویند؟

 

وی تأکید کرد: گفتمان مقاومت در حرف و شعار نیست، بلکه این الگو در عمل پیاده شده و ما در این زمینه، ده‌ها، بلکه صدها مصداق عملی و قوی داریم.

 

کوثری ابراز داشت: به لطف خدا ما از نظر مقاومت در ابعاد سیاسی، نظامی و اجتماعی بسیار موفق بوده‌ایم، اما در بعد اقتصاد و فرهنگ هنوز عقب هستیم و باید کار و جبران کنیم./ 846/202/ب3

ارسال نظرات