۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۲۹۳۰۶
آیت الله نوری همدانی:

عمل به دستورات اسلام فقر را از بین می برد/ ضرورت نظارت مسؤولان بر نرخ بازار

حضرت آیت الله نوری همدانی فقر را عارضه ای در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر به دستورات اسلامی به خوبی عمل شود فقر از بین خواهد رفت.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی زکات کشور گفت:  یکی از موضوعاتی که اسلام بر آن تاکید دارد فقرزدایی است.

 

وی افزود: فقر زدایی از منظر دین اسلام یک مقوله بسیار مهمی است که به آن تاکید زیادی شده است چرا که اسلام از لحاظ فرهنگی جهل، از لحاظ سیاسی ظلم  و از لحاظ اقتصادی فقر را از بین می برد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آسیب های فقر در جامعه اظهار داشت: فقر باعث می شود که جامعه به دو قسم غنی و فقیر طبقه بندی شود که این عمل برای یک جامعه اسلامی آسیب بزرگی است که با پرداخت خمس و زکات باید آن را جبران کرد.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی فقر وجود ندارد بلکه فقر یک عارضه ای در جامعه اسلامی است و اگر به دستورات اسلامی به خوبی عمل شود فقر از بین خواهد رفت.

 

وی تصریح کرد: زکات امانتی در دست مسؤولان زکات است که باید آن را به دست فقرا رساند تا بتوان با فقر مبارزه کرد، فقر بزرگ ترین بلا برای انسان هاست، کسی که فقیر است روزگار سختی دارد و وظیفه ما است که مردم را از فقر نجات دهیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: زکات یعنی مالیات در اسلام و اختیار آن به ولی فقیه و رهبر جامعه سپرده شده است و رهبر جامعه می تواند کم و کیف زکات را تعیین کند.

 

وی در پایان گفت: در اسلام هر کسی که کاری برعهده می گیرد باید به طور صحیح انجام دهد؛ نرخ ها در جامعه نباید بالا باشد باید در قیمت گذاری ها نظارت کرد و نباید به گونه ای باشد که قیمت ها در مناطق مختلف تفاوت کند./1325/پ202/ج1

ارسال نظرات