۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۲۹۳۰۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

حفظ اقتدار و قدرت ملی از لازمه های روحیه انقلابی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین گفت: در فرهنگ اقتصاد و سیاست نباید از دشمن و کفار اطاعت کنیم، در چنین موقعیتی جهاد کبیر را معنا کرده‌ایم و لازمه آن روحیه انقلابی است که به عنوان یک ابزار موفق از آن در صحنه‌های مختلف استفاده کنیم؛ روحیه انقلابی یعنی حفظ اقتدار و قدرت ملی.
حجت الاسلام علی معبودی حجت الاسلام علی معبودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی معبودی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین، ظهر امروز در کلاس اخلاق کارکنان سپاه استان قزوین که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه استان قزوین برگزار شد با اشاره به نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری هر بار که حرف تازه‌ای داشته باشند، ابتدا با پاسداران مطرح می‌کنند، از این رو معتقد هستند که پاسداران می‌توانند از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از دغدغه های رهبری فروپاشی نظام از درون به دست نیروهای خودی و از دست رفتن روحیه انقلابی از سوی دشمن است و تصمیم رهبری جلو‌گیری و ایستادگی مقابل این اهداف است.

 

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به معنای روحیه انقلابی، خاطرنشان کرد: در خرمشهر  تلفات زیاد اعم از کشته و زخمی دادیم و بعد از آزادسازی خرمشهر امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و این منطق امام یعنی روحیه انقلابی است که موجب پیروزی‌ها می‌شود.

 

جنگ امروز، جنگ با اراده‌ها است

وی با بیان اینکه امروز جنگی که با آن روبه رو هستیم، جنگ اراده‌ها است، تصریح کرد: همه باید بیدار باشیم، دشمن از طریق نفوذ در افکار و اراده‌ها به دنبال تغییر عقاید است و علمای حوزه و دانشگاه‌ها و نخبگان باید هوشمندانه با ترفند دشمن مقابله کنند ما در جنگ نا‌متقارن نیاز به ایمان و توکل و اعتقاد به پیروزی نهایی داریم که آمریکایی‌ها ندارند و این مؤلفه قدرت را باید به درستی مدیریت کنیم.

 

حجت الاسلام معبودی با اشاره به شاخص‌های روحیه انقلابی افزود: حفظ اقتدار، حفظ شعارهای انقلابی، ایستادگی برابر زیاده خواهی دشمن، پیروزی حق بر باطل و اراده قوی از شاخصه‌های روحیه انقلابی برای مقابله با جنگ نامتقارن است.

 

جهاد اصغر جنگ با دشمن و جهاد اکبر همان جنگ با نفس است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قزوین بیان کرد: روحیه انقلابی یعنی در کنار جهاد اصغر، جهاد اکبر را نیز مدنظر داشته باشیم، جهاد اصغر یعنی جنگ با دشمن و جهاد اکبر جنگ با نفس است که انسان را به طغیان وا می دارد.

 

وی با بیان اینکه سپاه در بحث بیرون وقتی موفق است که از درون مشکلاتش را حل کند، تصریح کرد: در جهاد کبیر باید هوشمندانه عمل کرد که این امر همواره با روشنگری موفقیت را تضمین می‌کند، جهاد باید فی سبیل الله باشد یعنی عدم اطاعت از شیطان در جبهه‌های مختلف است.

 

روحیه انقلابی یعنی حفظ اقتدار و قدرت ملی

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: در فرهنگ اقتصاد و سیاست نباید از دشمن و کفار اطاعت کنیم، در چنین موقعیتی جهاد کبیر را معنا کرده‌ایم و لازمه آن روحیه انقلابی است که به عنوان یک ابزار موفق از آن در صحنه‌های مختلف استفاده کنیم؛ روحیه انقلابی یعنی حفظ اقتدار و قدرت ملی./873/202/ب2

ارسال نظرات