۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۲۹۲۹۹
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به تفسیر قرآن در کنار تلاوت‌‌های روزانه ماه رمضان

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با بیان اینکه کانون ها افزون بر برگزاری جلسات جزء خوانی و تلاوت روزانه قرآن، به برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن نیز اهتمام ورزند، گفت: در این ماه باید از ظرفیت مبلغان برای برگزاری برنامه های تخصصی و محتوایی ویژه جوانان در کنار برنامه های عمومی، حداکثر استفاده شود.
حجت الاسلام پهلوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان ظهر امروز شنبه در ابتدای نشست رابطین منطقه ای واحد خواهران که با هدف تبیین سیاست ها و برنامه های سال جاری، بررسی برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه(س) د ر بندرعباس برگزار شد فلسفه وجودی رابطین را رصد، پیگیری برنامه ها و فعال کردن واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری به صورت منطقه ای اعلام کرد و گفت: نشست رابطین در هر فصل یکبار به صورت مستمر برگزار شود.


وی با تاکید بر ضرورت توجه رابطین واحد خواهران به کار شبکه ای و منسجم افزود: هر رابط باید به گونه ای برنامه ریزی کند که واحدهای خواهران 20 کانون زیر مجموعه اش، در اجرای برنامه ها با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند و برنامه ها نیز به صورت چرخشی برگزار شود و در هربار یک کانون میزبان باشد.
 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از کادرسازی به عنوان رسالت مهم و کلیدی واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد نام برد و گفت: ارکان مسجد شامل (کانون، هیات مذهبی و بسیج) به مثابه یک تن با عناوین متفاوت هستند و باید با پرهیز از موازی کاری و دوری از اختلاف، در پیشبرد اهداف باید با یکدیگر تعامل و همگرایی داشته باشند و از ظرفیت های همدیگر استفاده کنند
 

حجت الاسلام پهلوانی برنامه محوری و برخورداری از تقویم اجرایی را از ضروریات کار فرهنگی دانست و عنوان کرد: واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری باید با دعوت از نخبگان و تشکیل اتاق فکر درصدد ترسیم برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در جهت دستیابی به اهداف متعالی باشند.
 

وی با بیان اینکه هدایت و تغذیه فکری واحد خواهران کانون ها از دیگر رسالت های رابطین منطقه ای است، اظهار داشت: داشتن چشم انداز، الگو سازی و معرفی الگوهای موفق، ارتباط مستمر و تشویق و تجلیل از فعالیت های کانون های زیر مجموعه، ایجاد روحیه امید، نشاط و خودباوری در بین واحد خواهران کانون ها و تاکید بر نخبه پروری در کانون ها از دیگر رسالت های رابطین است.
 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با ذکر این نکته که رابطین باید با مشورت و همراهی واحد خواهران زیرمجموعه ابتدا آسیب ها و ظرفیت های هر منطقه را شناسایی و سپس براساس اولویت ها، برنامه ریزی و فعالیت کنند، افزود: فعالیت کانون ها نباید محدود به یک روستا و یا محله باشد؛ زیرا کانون ها از این توان برخوردارند که برنامه هایی در گستره ملی و یا حتی بین المللی برگزار کنند.   
 
کانون ها در ماه رمضان در کنار برنامه تلاوت روزانه، به مفاهیم و تفسیر نیز توجه داشته باشند

 
حجت الاسلام پهلوانی در ادامه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: رمضان، ماه نزول قرآن و برکات الهی است؛ از این رو رسالت مهم کانون ها در این ماه توجه دادن مردم به ویژه جوانان به سمت فرهنگ قرآنی است.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون ها باید افزون بر برگزاری جلسات جزء خوانی و تلاوت روزانه قرآن، به برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن نیز اهتمام ورزند، گفت: در این ماه باید از ظرفیت مبلغان برای برگزاری برنامه های تخصص محتوایی ویژه جوانان در کنار برنامه های عمومی، حداکثر استفاده شود.
 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، ترویج افطاری های ساده در مساجد را از دیگر برنامه های کانون ها ویژه ماه رمضان برشمرد و عنوان کرد: این اقدام خداپسندانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد، در واقع تجلیل از فرهنگ ساده زیستی و پرهیز از اسراف و تجمل گرایی است.
 
معرفی شخصیت حضرت خدیجه در دستور کار کانون های مساجد قرار گیرد
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های ماه رمضان به ویژه سالروز وفات حضرت خدیجه(سلام الله علیها) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه(س) از جایگاه ویژه ای برخوردار است به گونه ای که حضرت زهرا(س)، پرورش یافته دامان پر مهرشان می باشد.
 
حجت الاسلام پهلوانی به ویژگی های حضرت خدیجه (س) اشاره کرد و ادامه داد: آن حضرت نخستین مسلمان، نمازگزار و ایمان آورنده به پیامبر(ص) و نخستین کسی که در راه خدا و یاری دین، دوبار و هر بار 40 هزار انفاق را انجام داده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان بر توجه ویژه واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد بر برگزاری باشکوه مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه(س) تاکید کرد و گفت: تبیین سیره و شخصیت این بانوی بزرگ جهان اسلام باید محور این مراسم باشد./202/851/ب1

ارسال نظرات