۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۲۹۲۹۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت حفظ حرمت های الهی در ماه مبارک رمضان/ روزه خواری در ملأ عام نفی حقوق شهروندی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر تلاش مسؤولان برای فضاسازی معنوی در ماه مبارک رمضان، گفت: روزه خواری در ملا عام ضمن خدشه دار کردن هویت دینی جامعه، در واقع زیرپا گذاشتن حق دیگران و نفی حقوق شهروندی است.
جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای مسلمانان است، مردم و مسؤولان فضای معنوی شهر را مهیا کنند  تا  شاهد روزه‌خواری، تظاهر به روزه‌خواری و معصیت الهی در جامعه نباشیم.


امام‌ جمعه ارومیه اظهار داشت: اگر حریم‌های الهی حفظ شود جامعه از خشکسالی، نزول امراض و ازدیاد مرگ در امان می‌ماند ولی اگر برخلاف آن در جامعه رخ دهد و حریم الهی پایمال شود سختی بر مردم نازل می‌شود، بنابراین تمام مسؤولان، محیط شهر را به گونه ای تدبیر کنند که ایمان و تقوا در شهر سایه بیندازد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حقوق شهروندی در سطح جامعه و رعایت این حقوق، خاطرنشان کرد: روزه‌خواری در مکان های عومی، زیر پا گذاشتن حق شهروندی است و انجام چنین کارهایی در جامعه‌ی اسلامی شایسته نبوده و ننگ است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: انتظار می‌رود همه افراد در این ماه با رعایت عفاف و حجاب به شئونات اسلامی توجه ویژه داشته باشند و در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر همه سازمان های اداری و نهادها همکاری و تعامل داشته باشند.


وی تأکید کرد: مسؤولان باید برای فعالیت صنف رستوران‌ها و فست فودها، بستنی‌فروشی‌ها، کافی‌شاپ‌ها، قهوه‌خانه‌های سنتی، صنف نانوایان قانونی وضع کنند تا در ایام ماه مبارک رمضان تخلفی صورت نگیرد.


نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فضاسازی معنوی در ماه مبارک رمضان و تلاش نهاد و ادارات برای معنوی‌تر شدن شهر در این ایام، گفت: اگر ماه رمضان را نمادی از هویت دینی جامعه بدانیم، روزه‌خواری در ملأ عام این هویت را خدشه‌دار خواهد کرد، به برکت ماه رمضان، براى مسلمانان فرصتى پيش مى‏ آيد كه بايد از آن در جهت تقویت حیات معنوی و نشاط مادّى خود استفاده كنند.


امام جمعه ارومیه با اشاره به قانون و دستورالعمل موجود برای مقابله با روزه‌خواران، گفت: از آنجا که قانون، برای زندگی بهتر وضع شده، اهمیت به آن هم اوضاع را بهتر خواهد کرد؛ از آنجا که روزه‌خواری در ملاعام جرم مشهود است و در قانون برای مقابله با آن مجازات در نظر گرفته‌ شده، مقامات انتظامی موظف به برخورد با آن هستند.


وی در پایان تأکید کرد: حتی اگر روزه‌خواری در ملأ عام جرم نبود و تعزیر نداشت، باز هم با توجه به کارکردهای روزه و تخریبی که روزه‌داری در ملأ عام از نظر اجتماعی به بار می آورد، توجه به آن اهمیت ویژه‌ای داشت چرا که روزه خواری به غیر از جرم، زیر پا گذاشتن حق دیگران و نفی حقوق شهروندی است./936/202/ب2

ارسال نظرات