۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۹۲۹۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

حوزه های علمیه لرستان دارای پنج قرن قدمت هستند

مدیر حوزه های علمیه لرستان از قدمت حوزه های علمیه استان خبر داد و گفت: حوزه های علمیه لرستان دارای پنج قرن قدمت هستند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، در سالن جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، گفت: هم اکنون 13 مدرسه علمیه برادران در استان فعالیت دارند.

 

وی با بیان ان که قدمت حوزه های علمیه لرستان به پنج قرن گذشته برمیگردد، افزود: در دوران زندیه، صفویه و قاجار علمای بزرگی از حوزه علمیه لرستان پرورش یافته اند.

 

حجت الاسلام مبلغی یادآور شد: مدرسه شاهزاده در بروجرد، رنگینه در دوران زندیه، مدرسه حجتیه که قدمتی چهارصد ساله دارد و مدرسه علمیه کمالیه از مدارس با قدمت بالا در استان لرستان هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه اظهار داشت: در این مدارس علمیه هم اکنون 13 شخصیت ممتاز کسب فیض کرده اند.

 

وی با اشاره به این که تا چند سال گذشته مدارس علمیه استان در سطح یک فعالیت داشتند، عنوان کرد: امروز مدارس ما در سطح یک و دو فعالیت دارند.

 

ارتقای چهار مدرسه علمیه لرستان به سطح دو

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با بیان این که چهار مدرسه علمیه استان در سطح دو فعالیت می کنند، عنوان داشت: به زودی چهار مدرسه دیگر در استان به سطح دو ارتقا می یابند.

 

خرید 6 هزار و 754 متر مربع زمین برای توسعه مدارس علمیه لرستان

مدیر حوزه های علمیه لرستان از توسعه مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: 6 هزار و ۷۵۴ متر مربع زمین برای توسعه مدارس علمیه در استان خریداری شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که تاکنون 4 هزار و ۸۵۰ متر مربع مدرسه علمیه در استان احداث شده است، افزود: ۱۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع تعمیرات داخلی در مدارس علمیه استان صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام مبلغی تصریح کرد: 11 هرار متر مربع زمین برای احداث و توسعه مدارس علمیه نورآباد، الشتر و دورود نیز هزار و ۲۵۰ متر مربع زمین تهیه شده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد به هزار و ۸۰۰ متر مربع تعمیرات اساسی نیاز دارد.

 

حجت الاسلام مبلغی  با اشاره به خرید ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان در منطقه فاز یک خرم آباد، بیان داشت: نیمی از قیمت این ساختمان پرداخت شده و نیمی دیگر مربوط به بودجه استانی بوده و تاکنون هزینه اندکی از آن داده شده است./9459/202/ب2

ارسال نظرات