۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۲۹۲
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف تأکید کرد؛

هجرت تبلیغی اصلی ترین باور طلبگی

حجت الاسلام شعبانی گفت: طلبه‌ای که برای امور تبلیغی به دیار خود باز می‌گردد به خاطر این‌که با مردم آنجا هم زبان و هم فرهنگ است بهتر می‌تواند آنها را درک کند و کار برای تبلیغ هم برایش راحت‌تر می‌شود و قطعا تأثیر بیشتری بر مردم می‌گذارد.
هجرت

حجت الاسلام احمد شعبانی عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت ‏و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های انتقال فرهنگ دینی و ترویج فرهنگ ناب اسلام بحث هجرت علما و مبلغان به مناطقی است که به وجود یک عالم نیاز دارند، بیان کرد: در قرآن کریم به این نکته اشاره می‌شود که بعضی از مردم یک منطقه باید به مراکز علمی و محل پرورش عالمان دینی بروند و علوم اسلامی و معارف دینی را فرا بگیرند و برای بقیه افراد این علوم را باز گو کنند.

 

وی ادامه داد: انسان نیازهای مختلفی دارد؛ بنابراین در جامعه شغل های گوناگونی باید وجود داشته باشد و بعضی از این افراد اگر استعداد در فراگیری علوم معارفی را دارند باید به فراگیری این علوم جهت تبلیغ اقدام کنند.

 

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه ایجاد انگیزه ای که بتوان مبلغان را به شهرهای خودشان فرستاد در ابتدا باور این مطلب است، تصریح کرد: من به عنوان طلبه باید باور کنم که در شهرستانم نیاز به وجود من است.

 

حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: طلبه ای که از شهریه امام زمان(ع) ارتزاق می کند باید این باور و انگیزه در او وجود داشته باشد که باید هجرت کند و به تبلیغ امور دینی بپردازد اگر این به وجود آمد سایر عوامل نقش چندانی ندارند.

 

وی با اشاره به این‌که مهمترین مطلب باور این است که وجود من در منطقه و زادگاه خودم لازم و ضروری است، ابراز کرد: کارکرد اصلی طلبه نشر معارف دینی است.

 

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: طلبه ای که برای امور تبلیغی به دیار خودش باز می گردد به خاطر این‌که با آنها هم زبان و هم فرهنگ است بهتر مردم شهر خود را درک می کند و کار برای تبلیغ هم برایش راحت‌تر می‌شود و تأثیر بیشتر هم می تواند بر آنها بگذارد.

 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که کار یک مبلغ در منطقه خودش جذب جوانان است، خاطرنشان کرد: مبلغان همانند پیامبر باید خودشان به سراغ مردم بروند و آنها را جذب کنند.

 

وی افزود: کارکرد طلبه برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است که باید دست مردم را بگیرند و آنها را با معارف آشنا کنند و نباید منتظر این باشند که مردم سراغ آنها بروند.

 

حجت الاسلام شعبانی در پایان گفت: اگر ما سراغ جوانان و نوجوانان برویم آنها با آغوش باز ما را قبول می‌کنند و وظیفه ما مبلغان هم این است که بتوانیم آنها را با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا کنیم./875/ت302/ی

ارسال نظرات