۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۲۹۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مسؤولیت روحانیان در پاسداری و حراست از دین الهی سنگین است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به دسیسه های دشمن در جامعه و نقش روحانیت در هدایت افکار عمومی و بصیرت افزایی، گفت: امروز مسؤولیت روحانیان در پاسداری و حراست از دین الهی سنگین است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: به فرموده پیامبر اسلام علمای متعهد و دلسوز همچون ستارگان آسمان هدایت و معنویت هستند.

 

وی با بیان این که علما در هدایت و معنویت مردم، پاسداری و حراست از دین خدا نقش بسزایی داشته اند، افزود: تبیین اندیشه های ناب اسلام، پاسخگویی به شبهات، بصیرت افزایی و هدایت سیاسی مردم از دیگر وظایف روحانیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به دسیسه های دشمن در عرصه های مختلف، اظهار داشت: امروز وظیفه روحانیت سنگین تر از دیگر دوره ها است و باید در برابر هجمه های فرهنگی نقش آفرینی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: این امر به برکت رهنمود رهبر معظم انقلاب است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تأکید رهبری در راستای توجه به امور حوزه های علمیه و احیای ظرفیت های حوزه در لرستان بیان داشت: نتیجه این امر کلنگ زنی طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه و مرکز تخصصی زینبیه خرم آباد با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بوده است.

 

تقدیم بیش از ۶۰ شهید روحانی استان لرستان در دوران دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی حضور علما و روحانیت فاضل در حوزه های علمیه استان لرستان را مایه افتخار دانست و افزود: این استان در دوران دفاع مقدس بیش از ۶۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است.

 

وی در ادامه یادآور شد: نخستین شهید روحانی کشور از استان لرستان و آخرین شهید روحانی نیز از استان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خدمات اجتماعی، فرهنگی و علمی را از عوامل مهم پویایی، نشاط و شادابی حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: این اقدامات در جهت توسعه و رشد مدارس علمیه همواره مورد توجه قرار دارد.

 

وی با اشاره به وجود 2 هزار و ۸۰۰ روستا در لرستان یادآور شد: بسیاری از روستاهای ما از وجود روحانی و مبلغ بی بهره اند و حوزه های علمیه در این راستا باید برنامه ریزی کنند./9459/202/ب2

ارسال نظرات