۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۹۲۸۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر خبر داد؛

برگزاری چهار محفل قرآنی همزمان با ماه رمضان در خرمشهر

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به برنامه های تهیه شده برای ماه مبارک رمضان از برگزاری چهار محفل قرآنی در این شهرستان خبر داد.
محفل انس با قرآن کریم

حجت الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در 16 خرداد ماه سال جاری با حضور مبلغان و مبلغه های شهرستان، اظهار داشت: در این همایش امام جمعه، فرماندار و نماینده منتخب شهرستان و معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند و سه تن از مبلغان سخنرانی خواهند کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به این که ماه رمضان و تبیین فعالیت ها در این ماه برای مبلغان و مبلغه ها، اولویت سخنرانی در این همایش است، افزود: 114 روحانی طرح سجام در این شهرستان وجود دارد که بیشتر در مساجد و حسینیه های زیرنظر خود به فعالیت خواهند پرداخت و تاکنون در حدود 120 نفر آمادگی خود برای همکاری در ماه مبارک رمضان را اعلام کرده اند.

 

حجت الاسلام رویوران ابراز داشت: همچون سال های گذشته برگزاری مراسم جزءخوانی در سراسر مساجد شهرستان و چهار محفل قرآنی در دو مسجد شهرستان و دو مسجد حاشیه شهرستان از فعالیت های همیشگی در ماه مبارک رمضان است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان برگزاری مراسم جزءخوانی متمرکز در مسجد جامع خرمشهر و پخش زنده از شبکه استانی و صدا و سیمای آبادان، تصریح کرد: شب های مبارک قدر در 10 مسجد محوری شهرستان برگزار و در این رابطه مبالغی در اختیار متولیان قرار داده شده است، هر چند که سایر مساجد به برگزاری مراسم اقدام خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از خانه عالم یکی از روحانیان مستقر شهرستان در روستای مغامسه، اظهار داشت: در این بازدید مشکلات منطقه و راهکارهای حل آن مورد مناقشه قرار گرفت و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان یکی از کرسی های تفسیر قرآن در این روستا برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در پایان به برگزاری دوره آموزشی مداحی در قالب طرح اوقات فراغت برای دانش آموزان دختر و پسر خرمشهری اشاره کرد و گفت: این دوره به مدت 45 روز تا دو ماه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و پس از آن نیز به مدت یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت./9456/302/ب2

ارسال نظرات