۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۲۸۴
نماینده خبرگان رهبری:

انتخاب آیت الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان حرکتی هوشمند و انقلابی بود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری را حرکتی هوشمند و انقلابی دانست و گفت: آیت الله جنتی شخصیتی انقلابی، خوش سابقه و مورد وثوق امام و رهبری است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‍‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جلسه آغازین دور پنجم مجلس خبرگان رهبری، به تشریح حرکت انقلابی نمایندگان در انتخاب آیت الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری پرداخت.


وی با بیان این‌که جو حاکم بر جلسه آغازین مجلس خبرگان به دور از هیچ‌گونه ناراحتی، دلخوری، کدورت و بدبینی بود، اظهار داشت: این جلسه که در فضایی پر از صمیمیت، اخلاق و احترام برگزار شد، با حرکت انقلابی نمایندگان همراه بود، به‌ گونه ای که انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس مجلس خبرگان حرکتی هوشمند و انقلابی تلقی می شود.


امام جمعه مراغه ادامه داد: شخص آیت الله جنتی با نامزدی‌ اش برای ریاست خبرگان رهبری مخالف بود، اما با اصرار اعضای محترم ایشان پذیرفت که نام نویسی کند، حتی دیگر نامزدهای ریاست، یعنی آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله امینی انسان‌های وارسته و دلسوزی هستند اما در نهایت اکثریت آرا به نفع آیت الله جنتی شد.


وی پیام انتخاب آیت الله جنتی از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را بسیار مهم و اساسی ارزیابی کرد و افزود: این انتخاب نشان داد که آیت الله جنتی فردی متقی و عادل است و فضاسازی هایی که علیه این شخصیت وجود دارد صحیح نیست؛ این فرد انقلابی همواره مورد عنایت امام و رهبری بوده است.


نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری آیت الله جنتی را شخصیتی انقلابی، خوش سابقه و مورد وثوق امام و رهبری معرفی کرد و گفت: دشمنان به حقیقت پی بردند که فضاسازی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی در تصمیم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری تأثیرگذار نبوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی عدم کاندیدا شدن آقای هاشمی رفسنجانی را عادی دانست و گفت: قرار نیست که همه برای ریاست مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شوند، باید دانست که رأی اول آوردن در تهران به معنای رییس شدن در مجلس خبرگان نیست./935/302/ب2

ارسال نظرات