۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۲۹۲۷۸
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان خبر داد؛

تحصیل هزار و ۴۰۰ طلبه خواهر در مدارس علمیه لرستان

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان از تحصیل یک هزار و 400 طلبه خواهر در 13 مدرسه علمیه استان خبر داد.
مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه های علمیه لرستان پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز تخصصی زینبیه(س) خرم آباد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی برگزار شد،  گفت: 13 مدرسه علمیه خواهران در استان مشغول فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه خواهران در سطح دو و سه، بیان داشت: یک هزار و 400 طلبه خواهر در این مدارس مشغول فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سه مدرسه علمیه خرم آباد، بروجرد و دورود در سطح 3 مشغول فعالیت هستند، افزود: این مدارس در رشته تخصصی تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به وضعیت ساختمان مدارس علمیه خواهران استان لرستان، یادآور شد: مدارس علمیه کوهدشت و نورآباد نیز ساختمان اختصاصی ندارند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان ساخت ساختمان مدارس علمیه را فرصتی برای ارتقای مدارس دانست و گفت: امید است با ارتقای فضای آموزشی شاهد رشد و کیفیت تحصیلی طلاب باشیم.

 

وی با اشاره به پذیرش طلاب در سطح دو و سه به مناسبت سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: در هر مدرسه ای بین 30 تا 35 طلبه جدیدالورود پذیرفته می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که داوطلبان ورود به مدارس علمیه سطح دو آزمون ورودی ندارند و در مصاحبه شرکت می کنند، افزود: در آزمون ورودی سطح سه سه برابر ظرفیت پذیرش شرکت کننده داشتیم و از این تعداد یک سوم آن پذیرفته می شوند که سهم هر مدرسه 30 نفر است./9459/202/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات