۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۲۶۴
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

اخلاق حسنه پیامبر، مهم‌ترین عامل نفوذ به قلوب انسان‌ها است

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: بارزترین صفت پیامبر اکرم(ص) که سبب شد تا ایشان به قلوب انسان‌ها نفوذ کرده و از سرتاسر دنیا جذب اسلام شوند، اخلاق حسنه ایشان بود.
حاتمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در کنگره « سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» که امروز در راسک برگزار شد، گفت: خداوند خُلق نیکو و عظیمی به پیامبر اکرم(ص) عطا کرد که سبب شده هر کس دارای فطرت پاک باشد، با یک دیدار جذب شخصیت ملکوتی و نورانی ایشان شود.

 

وی بیان کرد: اخلاق پیامبر(ص) به گونه‌ای بود که همسر ایشان می‌گوید « اخلاق پیامبر(ص) تجسم قرآن است»؛ به این معنا که اگر قرآن کریم می‌توانست تجسم انسانی پیدا کند، تبدیل به وجود نورانی حضرت محمد(ص) می‌شد.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: عطوفت و مهربانی سبب می‌شود تا دشمنی‌ها تبدیل به محبت شود؛ گاهی برخی دشمنی‌ها از سر جهل، تبلیغات منفی و عدم آشنایی است، وقتی با چنین شخصی مهربان باشیم، به‌ راحتی کینه و دشمنی را کنار خواهد گذاشت.

 

وی با تاکید بر تأثیر بسیار زیاد صفت مهربانی و گذشت پیامبر(ص) در گسترش دین و محبوبیت ایشان در نزد مردم، بیان کرد: نبی مکرم اسلام نماز می خواندند، حج به جا می‌آوردند و جهاد نیز می کردند، اما می‌توان گفت تنها عامل جذب انسان‌ها به اسلام و وجود نازنین حضرت محمد مصطفی(ص) عطوفت و مهربانی ایشان بود و سبب شد تا الگوی تمامی ما مسلمین و حتی غیر مسلمین قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه در تمامی تفاسیر شیعی و اهل سنت در بیان آیه ۲۳ سوره شورا یک موضوع مهم به چشم می خورد، ادامه داد: تمامی اندیشمندان اسلامی در تفسیر این آیه می‌گویند که محبت اهل بیت(ع) بر همه مسلمانان واجب است؛ زیرا اهل بیت(ع) متعلق به شیعه و سنی نبوده و همانند قرآن و رسول الله اختصاص به تمامی نظام بشری و جامعه انسانی کل دنیا دارند.

 

حجت‌الاسلام حاتمیان عنوان کرد: درست است که برخی به دلیل قرار نگرفتن زیر چتر اسلام از این برکت بزرگ و کشتی نجات بشریت محروم هستند، اما امت واحده اسلام با چنگ انداختن به این ریسمان الهی و نشستن در این کشتی نجات از بسیاری مشکلات و مصیبت‌ها نجات پیدا می‌کنند./831/203/ب3

ارسال نظرات