۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۲۵۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

تضاد آشکار؛ عبور از باورهای مردم با ژست دموکراسی/ عوام فریبی اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت

حجت الاسلام لیله کوهی با بیان این که برخی افراد به خاطر این که ژست دموکراسی به خود بگیرند و آراء و توجه مردم را به سمت خود جلب کنند کارهایی مثل دیدار با بهاییان انجام می دهند و حاضرند همه چیز خود را بفروشند، اظهار داشت: اصرار ما بر این است تمام کسانی که در امور سیاسی دخالت دارند موضع خود را مشخص کنند و ساکت ننشینند.
حجت الاسلام محسن حسن زاده لیله کوهی

حجت الاسلام محسن حسن زاده لیله کوهی، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با دیدار فرزند یکی از مسؤولان نظان با سران بهائیت، گفت: همه رجال و کسانی که در این مسائل ورود دارند باید از این مسأله اعلام برائت کنند.

 

وی افزود: البته پیش بینی چنین حرکاتی از این افراد می شد و به اینجا هم خاتمه پیدا نخواهد کرد و روزهای آینده این حرکت ها با فرقه های دیگر موجود در جهان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

سیاسیون جامعه موضع خود را در مقابل دیدار برخی افراد با بهائیان مشخص کنند

استاد حوزه علمیه با بیان این که این افراد به خاطر این که ژست دموکراسی به خود بگیرند و آراء و توجه مردم را به سمت خود جلب کنند چنین کارهایی انجام می دهند و حاضرند همه چیز خود را بفروشند، اظهار داشت: اصرار ما بر این است تمام کسانی که در امور سیاسی دخالت دارند موضع خود را مشخص کنند و ساکت ننشینند.

 

حجت الاسلام حسن‌زاده لیله کوهی با اشاره به این مطلب که در غرب حقوق اساسی، حد دموکراسی است و هیچ کس اجازه ندارد به حقوق اساسی افراد تجاوز کند، ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اسلام حد دموکراسی در نظر گرفته شده و هیچ کس نباید آن را مورد توهین قرار دهد.

 

وی بیان داشت: افرادی که چنین کارهایی انجام می دهند باید مشخص کنند که آیا به نفع مردم‌سالاری به خودشان حق می دهند که محکمات اسلام را مورد هتک و وهن و نقض قرار دهند یا نه؟ مسأله چیز دیگری است؛ که باید روشن شود.

 

برخی داعیه داران اصلاح برخی مفاسد را با نام اصلاح به خورد مردم می دهند

این نویسنده و شاعر حوزوی با بیان این که برخی ادعای اصلاح دارند و این در حالی است که هیچ فرد و شخصی که دارای شعور سیاسی باشد، با این مسأله مخالف نیست، تصریح کرد: مسائلی همچون آزادی و مردم سالاری با حدود و ثغور خود مورد انکار هیچ کس نیست؛ ولی متأسفانه برخی داعیه داران اصلاح به دنبال این هستند که برخی مفاسد را با نام اصلاح به خورد مردم دهند.

 

وی ادامه داد: این افراد مصداق این آیه شریفه قرآن هستند که می فرماید «أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـكِن لاَّ يَشْعُرُونَ؛ آگاه باشيد که اينان خود تبهکارانند و نمی دانند»، یعنی از شعور کافی برخوردار نیستند که برخی حرکات با نام اصلاح از آنها صادر می شود.

 

حجت الاسلام حسن‌زاده لیله‌کوهی با اشاره به این که جایگاه اصلاح وقتی است که بخواهیم مشکلی را تصحیح کنیم، نه این که مسائلی را که به حکم دین و عقل در جامعه صحیح است، خراب کنیم و خراب ها را نیز تصحیح نکنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن گونه که از اصلاح برخی افراد مشاهد می شود خودشان خراب کاری می کنند و حتی خوبی های دیگران را هم از بین می برند.

 

مدعیان اصلاح جامعه، به جای عوام فریبی به فکر حل مشکلات جامعه باشند

وی افزود: ما نمی گوییم نظام هیچ نقصی ندارد، حتی رهبر معظم انقلاب هم این را نمی فرمایند، ولی افرادی که مدعی اصلاح و مردم سالاری هستند به جای برخی عوام‌فریبی ها بهتر است بیایند دست به دست هم بدهند و مفاسد اقتصادی، اداری و نابرابری ها را حل و فصل کنند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: فرقه بهائیت، فرقه ای است که به دلیل کم کاری عده ای که وظیفه داشتند آنها را محدود کنند و حال به دلیل مقاصد و مطامع سیاسی و یا وابستگی که به غرب داشتند این کار را نکردند و امروز بسیاری از این افراد مستبصر شده اند، جای تعجب دارد که چرا برخی افراد با این فرقه ها دیدار و گفت و گو می کنند.

 

مسؤولان فعالیت فرقه بهائیت را در جامعه محدود کنند

وی با بیان این که دست بهائیت در ماجرای فتنه 88 کاملا روشن بود و این فرقه همچون منافقان در اغتشاشات کشور دخیل بودند، افزود: این فرقه ضاله جاسوس دشمنان هستند و لازم است که دستگاه اطلاعات و مسؤولان آنها را محدود کنند.

 

مرزشکنی فرزندان آقای هاشمی تا کجا

حجت الاسلام حسن زاده لیله کوهی با اشاره به این مطلب که نمی دانیم خانم فائزه هاشمی یا دیگر فرزندان آقای هاشمی به دنبال چه هستند، ادامه داد: ما در سال هایی که فرزندان آقای هاشمی به همراه پدر در اوج قدرت بودند، هیچ اصلاحی از آنها ندیدیم که حال ببینیم؛ حال این افراد مدعی اصلاح جامعه و تحقق مردم سالاری هستند و برای آن مرزشکنی می کنند.

 

وی با بیان این که اهتمام به حد و مرز و خطوط قرمز مبانی اسلامی بر هر مسلمانی واجب است، تصریح کرد: بر هیچ مسلمانی پذیرفته نیست که فردی بخواهد مبانی و خطوط قرمز دین اسلام را زیر سؤال ببرد و کسانی که چنین عملی را انجام می دهند باید نسبت به رفتار خود پاسخگو باشند.

 

عوام فریبی اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت

این نویسنده و شاعر حوزوی گفت: مسائلی همچون دیدار با بهائیان نشان می دهد که در جناح اصلاحات یک فکر وجود ندارد، بلکه صدها فکر و هوای نفس با هم ترکیب شده و هیچکدام از افراد این جناح، افراد دیگر را قبول ندارند، ولی برای قدرت طلبی و این که سال ها از قدرت به حاشیه رانده شده اند، حاضر هستند که برای عوام فریبی همه کار بکنند تا مردم به آنها رأی دهند.

 

وی ادامه داد: ولی ان شاء الله با آگاهی ای که مردم نشان خواهند داد و روشنگری که علما می کنند، این افراد به هدف شوم خود که هم راستای با اهداف استعماری دولت های غربی و هم داستان با جریان تمامیت خواه لیبرالیسم که در جهان امروز قائل است که همه باید اصول لیبرالی را بپذیرند، نخواهند رسید.

 

ملت ایران شکننده تمامیت خواهی دشمنان

حجت الاسلام حسن زاده لیله کوهی بیان داشت: ملت ایران اسلامی همان گونه که این تمامیت خواهی دشمنان را در انقلاب اسلامی شکستند، امروز نیز در استمرار انقلاب، خواهند شکست و با توجه به بیداری کشورهای اسلامی، اگر کسی اینجا پرچم را زمین بگذارد، در یمن، تونس، لیبی، سوریه، لبنان، مصر و بحرین هستند کسانی که این پرچم را حفظ کنند و حق زندگی را بر دیگرگونه زندگی کردن و زندگی مطابق با احکام اسلام از جبهه استعمار جهانی مطالبه کنند.

 

وی با تأکید بر این که حیف است ملت ایران پرچم داری و پیشگامی خودشان را در مسیر حق طلبی از دست بدهند، افزود: پرچم اسلام هدیه ای از خداوند و منتی برای ملت ایران است و باید در دوران قریب به ظهور از آن محافظت کنیم تا در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) در پیشگاه حضرت شرمنده و پشیمان نباشیم./907/ت302/س

ارسال نظرات