۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۹۲۵۰

هلند تحریم‌های ضداسرائیلی را در چارچوب آزادی بیان توصیف کرد

دولت هلند با بیان اینکه هنوز مخالف تحریم اسرائیل است، اعلام کرد جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی تحت حمایت قانون آزادی بیان قرار دارد.
تظاهرات ضد اسرائیلی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، «برت کوئندرز» وزیر خارجه هلند اعلام کرد درخواست‌ها برای تحریم رژیم صهیونیستی تحت قانون آزادی بیان در این کشور قرار داشته و جنبشی مانند تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) حق فعالیت دارد.

 

به نوشته شبکه خبری «راشاتودی» کوئندرز طی جلسه مناظره برسر درگیری‌های اسرائیل- فلسطین در کمیته امور خارجی پارلمان هلند گفت: «بیانیه‌ها یا دیدارهای جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی (BDS) تحت حمایت قانون آزادی بیان و آزادی تجمع که در قانون اساسی هلند و کنوانسیون حقوق بشر اروپا آمده است، قرار دارد.»

 

وی ضمن تاکید مجدد بر مخالفت دولت هلند با تحریم رژیم صهیونیستی افزود که حمایت از جنبش بی‌دی‌اس یک مسئله مرتبط با آزادی بیان بوده و در هلند نیز قانونی است.

 

پیام کوئندرز از سوی سفیر هلند در فلسطین اشغالی به مقامات صهیونیستی اعلام شده و تصریح کرد که تصمیم اخیر دولتش نشانه‌ای از تغییر سیاست‌ها در قبال اسرائیل نیست.

 

سفیر هلند در اظهاراتی متناقض با بیان اینکه هلند از جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی حمایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد که راه حل دو دولتی برای درگیری‌های فلسطینی-اسرائیلی تنها از طریق مذاکره و نه از طریق منزوی کردن بدست خواهد آمد.

 

این اقدام دولت هلند در قانونی اعلام کردن تحرکات جنبش تحریم اسرائیل، با انتقادات شدیدی در رژیم صهیونیستی مواجه شد به گونه‌ای که مقامات این رژیم، آن را «پیچیده کننده» خوانده و دولت هلند را به «دفاع از سیاست تنفر (از اسرائیل)» متهم کردند.

 

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ابراز داشت که آزادی بیان هم باید محدودیت‌هایی داشته باشد و تاکید کرد: «زمانی که آزادی بیان به مجوزی برای سخن‌های نفرت‌بار تبدیل شد، دیگر نباید قانونی باشد.»

 

جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی یا BDS، یک حرکت بین‌المللی از سوی سازمان‌های حقوقی و حامی فلسطین است که برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش جهت پایان دادن به اشغالگری این رژیم، شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ جهانی را به قطع مراوده اقتصادی با تل‌آویو ترغیب می‌کنند./847/ب102/د

ارسال نظرات