۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۴۲۹۲۳۲
امام‌ جمعه نیشابور:

کار حوزه علمیه بارور کردن اندیشه‌ها و فکرها است

حجت‌الاسلام مقری در جمع طلاب و فضلای نیشابوری گفت: کار حوزه علمیه این است که اندیشه‌ها و فکرها را بارور کند و به ثمر برساند، همانند کاری که رسول خدا(ص) انجام دادند.
مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مقری، امام‌جمعه نیشابور شب گذشته در همایش طلاب و فضلای نیشابور، گفت: اگر قرار است دین اسلام بر ادیان دیگر غلبه کند و نور آن به باقی جهان برسد بر اساس نظام تکوینی نیست بلکه بر اساس نظام تشریعی است. اگر قرار باشد نور الهی جهان را بگیرد این امر در گرو جهاد و حرکت و تلاشی است که مجاهدان انجام می‌دهند.

 

وی در ادامه به فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: چندی قبل ایشان فرمودند که منظور من از جهاد کبیر یعنی سازش، محافظه‌کاری و نرمش نکردن در برابر کفار و خواسته‌هایشان است.

 

امام‌جمعه نیشابور به تبیین اهداف و وظایف حوزه علمیه پرداخت و گفت: رسالت طلبه و روحانی این است که همچون خورشیدی که پیش می‌رود و تاریکی را از بین می‌برد جهل را فرو پاشد و نور معرفت را به ذهن‌ها بتاباند. کار حوزه علمیه این است که اندیشه‌ها و فکرها را بارور کند و به ثمر برساند، همانند کاری که رسول خدا(ص) انجام دادند.

 

وی با اشاره به این‌که در زمان ظهور عقل‌ها کامل می‌شود، افزود: در زمان ظهور با کامل شدن عقل‌ها انسان‌ها کریمانه با یکدیگر برخورد می‌کنند و حرف‌های شایسته می‌زنند. با کامل شدن عقل، مردم راه ارتباط بهتری با یکدیگر پیدا می‌کنند و می‌توانند بدون بحث‌ها و جدل‌ها ارتباط داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام مقری در ادامه به جریان‌های انقلابی منطقه اشاره کرد و گفت: اندیشه مقاومت که متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، تمام منطقه را فرا گرفته است. لبنان پیش از انقلاب اسلامی با لبنان کنونی فرق بسیار زیادی دارد. یکی از دوستان که سفرهای مختلفی به نقاط دنیا انجام داده بود، عنوان می‌کرد یکی از فاسدترین کشورها از نظر اخلاقی لبنان است اما به برکت انقلاب اسلامی و ریشه گرفتن حزب‌الله، آن فسق و فجور از بین رفته است.

 

وی در پایان به وظیفه طلاب و فضلا در ماه رمضان پرداخت و گفت: اگر قرار است کمکی به دین کنید، از ماه رمضان فرصتی مغتنم‌تر و با فضیلت‌تر وجود ندارد و اگر می‌خواهید دین اسلام بر ادیان دیگر غلبه کند ماه رمضان این امکان را به ما می‌دهد./202/862/ب1

ارسال نظرات