۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۲۹۲۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتصاد مقاومتی را در دوران جنگ تحمیلی تجربه کردیم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی هم اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم و موفق شدیم، امروز اگر به زور باید برخی را به سوی اجرای اصول اقتصاد مقاومتی هدایت کرد، ناشی از عدم اخلاص است.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامحسن نباتی امشب در مسجد صدیقه طاهره شهرضا عنوان کرد: امام راحل(ره) تمامی برنامه‌های اصلی انقلاب اسلامی و مبارزات ضد ستم شاهی را از امام زمان(ره) دریافت می‌کردند و آن حضرت راهنمای ایشان بودند.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) حرکتی را آغاز کرد که زمینه تحول در جهان را ایجاد کرد و رهبر معظم انقلاب با ادامه آن مسیر به دنبال اجرای اصول متعالی انقلاب در کشور هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: بیانات رهبر انقلاب، برگزفته از متون و تعالیم اصیل اسلامی است؛ توجه به تعالیم روح بخش ایشان که برخاسته از سال‌ها تدبر در قرآن و روایات و تجارب اداره امور کشور است، ضامن سعادت مردم، انقلاب و نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام نباتی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ دوران دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام در آن دوران با سخت‌ترین شرایط مادی و اقتصادی توانستند حماسه ماندگار ایستادگی در برابر استکبار جهانی را رقم بزنند و نام اسلام و ایران را برای همیشه جاودانه کنند.

 

وی اضافه کرد: هر کسی که در معجزات الهی دوران دفاع مقدس شک دارد خاطرات رزمندگان را مطالعه کند تا بداند چه افرادی و با چه نیت‌های پاکی برای دفاع از تمامی ارزش‌های مذهبی و ملی به جبهه‌ها رفتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: تنها عاملی که توانست ملت بزرگ ایران را در دوران دفاع مقدس یکپارچه و متحد کند، ایمان و اعتقاد به خداوند و تبیعت از ولایت فقیه به عنوان استمرار ولایت انبیاء بود؛ امروز کشور ما نیازمند همان روحیه و ایمان رزمندگانی است که برای صیانت از خاک کشور از همه داشته‌های خود گذشتند.

 

حجت الاسلام نباتی، ولایت فقیه را محور وحدت در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: اگر در زمانی پیامبر(ص) یا امام(ع) در جامعه اسلامی وجود نداشت، دشمنان اساس اسلام را منقرض می‌کردند، امروز در دوران غیبت امام زمان(عج) ولی فقیه تنها رکن وحدت بخش جامعه اسلامی است، تبیعت عملی از ولایت فقیه به معنای فرمانبرداری از اصول دینی در دوران غیبت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 95 تحت عنوان «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» گفت: مسأله اقتصاد مقاومتی چیز تازه‌ای نیست که برخی افراد سعی در تفسیر آن دارند، رهبر معظم انقلاب از تجربه دوران دفاع مقدس استفاده کرده این مسئله را مطرح کرده‌اند، ما در آن دوران هم اقتصاد مقاومتی را تجربه کردیم و به موفقیت رسیدیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: در دورانی که به دلیل حکومت پادشاهان مستکبر پهلوی، کشور ما در عرصه نظامی حتی در تهیه سیم خاردار هم با مشکل مواجه بود، رزمندگانی که با دم مسیحایی امام(ره) با معارف الهی اسلامی آشنا شدند، لوازم و تجهیزات جنگی را تولید کردند و با تکیه بر توان داخلی در جنگ به پیروزی رسیدند.

 

حجت الاسلام نباتی تأکید کرد: مهم‌ترین عاملی که سبب شد ما در ان دوران بتوانیم اصول اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و پیروز شویم، اخلاص رزمندگان بود، برخی افراد امروز با کم کاری‌های خود مشکلاتی را برای کشور و مردم ایجاد کرده‌اند، این افراد باید بدانند نباید کم کاری خود را به حساب روحانیت بگذارند، ما باید با قبول اشتباهات خود، سعی کنیم آینده نظام و مردم را تأمین کنیم.

 

وی گفت: وقتی امام راحل(ره) فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و یا رهبر معظم انقلاب این سخن را در قالب مضامین دیگری مطرح می‌کنند به این دلیل است که واقعاٌ به ارزش وجودی نیروهای داخلی و توان آن‌ها در مقابله با مشکلات و معضلات آشنا شده‌اند؛ رهبر یک قوم بهتر از مردم آن قوم به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان آگاه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تأکید بر نقش تربیتی والدین در جامعه گفت: اقتصادمقاومتی یک نیاز مقطعی نیست که در پایان سال و طرح شعار دیگری برای سال آینده، به فراموشی سپرده شود، تمامی ما در تمام طول عمر خود باید به عنوان یک سرباز ولایت، طوری زندگی کنیم که نه تنها به مستکبران محتاج نباشیم، بلکه راه نفوذ اقتصادی آن‌ها را هم مسدود کنیم، بنابراین والدین باید این فرهنگ و تعالیم را به فرزندان خود منتقل کنند.

 

حجت الاسلام نباتی اضافه کرد: اگر ما در تربیت فرزندان خود، آموزش اصول اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم، مشکلاتی که امروز برای تفهیم این اصول در جامعه داریم را نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به سخن «اسلام دین اراده است» از امام خمینی(ره) عنوان کرد: اسلام می‌خواهد انسان‌هایی را تربیت کند که در هر شرایطی آماده جانبازی در راه خدا باشند بنابراین کسی که دلباخته مال دینال، موسیقی، آرایش و مقامات مادی است، هرگز نمی‌تواند سرباز خوبی برای اسلام باشد، مبارزه در اسلام یک سنت است، ما همواره در حال مبارزه با کفر و شرک و عناصر آن‌ها هستیم و امام ما در آخرالزمان(عج) کار نیمه تمام همه صالحن در این راه را به اتمام می‌رساند.

 

استادحوزه و دانشگاه تأکید کرد: در پایان سال 95 باید مسئولان گزارش خود را درباره میزان قطع وابستگی به صادرات نفت، میزان کاهش خام فروشی نفت، مدیریت صادرات منابع گازی، فرهنگسازی انجام شده در خصوص مصرف بهینه خدمات عمومی و درصد کاهش بیکاری جوانان، ارائه دهند و اگر در آن زمان تفاوت محسوسی مشاهده شد، همه می‌توانین ادعا کنیم در عمل مطیع ولی فقیه بوده‌ایم.

 

حجت الاسلام نباتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برخی افراد می‌خواهند مفاهیمی مثل دموکراسی را جانشین تجهیزات دفاعی کنند، این سخن یعنی اینکه ما اسلحه را کنا بگذاریم و با دشمنن خود مذاکره کنیم؛ مذاکره و رابطه به دیگر کشورها همواره خوب بوده است اما اگر طرف‌های ما نیز به این اصول معتقد باشند و در رفتار نیز اعتقاد خود را نشان دهند.

 

وی ادامه داد: دشمن ما آمریکا است که حضور او در منطقه خاورمیانه سبب بروز آشوب در تمامی کشورها شده، دشمن دیگر ما اسرائیل است که با توجه به تفکر صهیونیستی حاکم بر آن هیچ‌گاه دست دوستی به سوی ما دراز نمی‌کند و ما نیز نمی‌توانیم چنین حکومت جنایتکاری را به رمست بشناسیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: تنها راه خودکفایی اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی کشور، اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است، مردم همواره با ولی فقیه همراه بوده‌اند و هر اندازه مسؤولان دیرتر در این زمینه به باور و یقین قلبی برسند یا اصول و روش‌های علمی لازم برای اجرای آن را دیرتر ابلاغ کنند، مشکلات هم ادامه خواهد داشت./202/868/ب1

ارسال نظرات