۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۲۲۳

یکی از علمای عراق بر لزوم رعایت مسائل شرعی از سوی مجاهدان تأکید کرد

یکی از علمای عراق در توصیه به مجاهدان این کشور گفت: رزمندگان در نبرد با دشمن حدود شرعی را رعایت کنند و به سیره معصومان (ع) متمسک شوند.
یت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق امروز در دیدار  جمعی از مردم شهر کربلا با اشاره به عملیات آزادسازی فلوجه گفت: به مجاهدان و رزمندگان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به دلیل پیروزی‎ بر جریان تروریستی و تکفیری داعش در روزهای اولیه این عملیات تبریک می گویم. باید به خانواده‎‎های مجاهدان و رزمندگان به علت تربیت چنین فرزندان قهرمانی نیز تبریک گفت.

 

آیت الله مدرسی عملیات فلوجه را جنگ تمدن‎ها خواند و تصریح کرد: رزمندگان عراقی در طول تاریخ هر وقت از ائمه (ع) و علمای خود پیروی کردند بر ظالمان و دشمنان پیروز شده‎اند.

 

وی ادامه داد: تجربه‎های تاریخی درسی برای حال و آینده عراق است و اگر مردم این کشور سخنان مرجعیت را رها نکنند و همچنان از فتوای جهاد کفایی دفاع سازند مناطق تحت اشغال تروریسم به زودی آزاد می شود.

 

این عالم عراق از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی خواست که مراعات حدود شرعی در مبارزه با تروریسم را بکنند و اظهار داشت: رزمندگان باید در نبرد با دشمنان به سیره نبی اکرم (ص) و امیر المومنین علی (ع) متمسک شوند.

 

وی خواستار رعایت حال اسیران شد و خاطرنشان کرد: مجاهدان عراقی نباید به افراد ضعیف و اسیر ظلم کنند زیرا سیره معصومان (ع) این بود که با دشمنان با نهایت انسانیت رفتار می کردند.

 

آیت الله مدرسی همچنین از دولت عراق خواست که بودجه مالی و امکانات ویژه‎ای را برای بازسازی مناطق آزاد شده از چنگال تروریسم در غرب و شمال عراق اختصاص دهد.

 

وی با اشاره به تلاش برخی از رسانه‎ها برای ضعیف نشان دادن مردم عراق گفت: برخی از رسانه و شبکه‎های ماهواره‎ای درپی ضعیف نشان دادن ملت عراق در مبارزه با تروریسم است. امروز مردم عراق به جهانیان ثابت کردند که آنان توانایی و قدرت بسیاری برای مبارزه با جریان‎های تروریستی و تکفیری دارند./994/ب902/د

ارسال نظرات