۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۲۲۲

خطیب جمعه بغداد خواستار توجه به مصالح ملی عراق شد

خطیبان جمعه بغداد در خطبه‎ نماز جمعه این هفته بر ضرورت توجه دولت و سیاستمداران به خواسته‎های تظاهرات کنندگان و مصالح ملی این کشور تاکید کرد.
حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد الرحمن برگزار شد، بر ضرورت توجه به مسؤولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: عراق مانند یک کشتی استکه هر کسی نمی تواند بدون توجه به مصالح بقیه مردم و خودخواهانه هر کاری که می خواهد انجام دهد زیرا اگر یک قسمت از کشور دچار مشکل شود به منزله آسیب به همه عراق است.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی فلوجه تصریح کرد: پیروزی‎های رزمندگان در روز‎های ابتدای این عملیات را به آنان تبریک می گویم. با حفظ وحدت و یکپارچگی توانایی آزادسازی مناطق اشغالی عراق از سوی جریان تروریستی و تکفیری داعش را داریم.

 

این عالم عراقی ادامه داد: برخی در داخل و خارج عراق پس آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه به طرفداری از مردم این شهر شیون و فریاد سر می دهند. هرکس که به طرفداری از جریان تروریستی داعش بپاخیزد را محکوم می کنیم.

 

خطیب جمعه کوفه دولت عراق را دیکتاتور خواند

 

حجت الاسلام علی الطالقانی، خطیب جمعه مسجد کوفه در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته به انتقاد شدید از دولت عراق پرداخت و گفت: اقدامات و حرکت دولت عراق مانند حکومت طاغوت در دوران صدام و قذافی دیکتاتور سرنگون شده لیبی است.

 

وی افزود: سیاستمداران عراقی پس از سقوط صدام تاکنون بیش از هزار میلیارد دلار را بین خود تقسیم کرده‎اند و این درحالی است که اگر این مبلغ در برای مردم عراق و در راستای عمران این کشور هزینه می شد، اکنون عراق یکی از بهترین کشورهای جهان بود.

 

خطیب جمعه مسجد کوفه از برخورد دولت با تظاهرات کنندگان و اصلاح طلبان عراقی انتقاد کرد تصریح کرد: دولت آمریکا حکومت دیکتاتوری دوران صدام را سرنگون و یک حکومت مشابه آن را روی کار آورده است./994/ب902/د

ارسال نظرات