۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۲۹۲۱۷
خطیب جمعه نجف:

امام خمینی جهان را تغییر داد

خطیب جمعه نجف با اشاره به سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران گفت: امام خمینی (ره) جهان را تغییر داد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه روز گذشته که در حسینه فاطمه الکبری (س) برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات آزادسازی فلوجه گفت: آزادسازی این شهر یک رویداد سیاسی و نظامی است که در تاریخ جنگ عراق با داعش باقی خواهد ماند.

 

وی افزود: دشمنان مدت‎هاست که تلاش بسیاری زیادی برای ممانعت از آغاز عملیات آزادسازی فلوجه انجام می دهند ولی این عملیات شروع شد و به زودی کمر داعش شکسته می شود.

 

خطیب جمعه نجف تصریح کرد: عملیات آزادسازی فلوجه نشان از همکاری و تعامل بین همه مجاهدان، بسیج مردمی و برادارن اهل تسنن دارد.

 

وی با اشاره به آزادی برخی از مناطق حومه شهر فلوجه ادامه داد: در روزهای ابتدای این عملیات برخی از مناطق حاشیه شهر فلوجه از چنگال جریان تروریستی و تکفیری داعش آزاد شد و مجاهدان در تعامل با اهالی این مناطق با اخلاق نیک رفتار کردند که جا دارد از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به خاطر این اخلاق بزرگوارانه تقدیر و تشکر کرد.

 

برخی همصدا با داعش در عراق فریاد می‎زنند

 

حجت الاسلام قبانچی نسبت به اعتراض برخی جریان ها به حضور بسیج مردمی در این عملیات ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: این گونه افراد خواهان آزادی فلوجه و پاکسازی مناطق از شر جریان تروریستی و تکفیری داعش نیستند. مردم، عشائر و وزارت اوقاف اهل تسنن عراق عملیات آزادسازی فلوجه را تایید و نسبت به آن اعلام حمایت کردند.
 

خطیب جمعه نجف بر لزوم اهتمام سیاستمداران به مصالح ملی تأکید کرد و اعضای پارلمان را به انجام وظیفه در راستای پروژه اصلاحات فراخواند.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس از جوانان می خواهیم که برای گذراندن آموزش‎های نظامی به مراکز مربوط بروند و ثبت نام کنند.

 

خطیب جمعه نجف اقدام نیروهای امنیتی در مهار یکی از اعضای جریان‎های تروریستی که خواستار انجام عملیات انتحاری در کاظمین بود را قهرمانانه توصیف کرد و افزود: باید از پلیسی که چنین اقدام شجاعانه‎ای را انجام داده و موجب سربلندی مردم عراق شده است یک مجسمه ساخت.

 

وی برگزار موفقیت آمیز زیارت امام حسین (ع) در نیمه شعبان که میلاد امام زمان (عج) را تبریک گفت و تصریح کرد و افزود: با توجه به تهدید مکرر جریان‎های تروریستی به لطف خداوند مراسم نیمه شعبان در کربلا با موفقیت برگزار شد و هیچ گونه اتفاق و مشکل امنیتی رخ نداد به همین علت جا دارد که از آستان مقدس حسینی، عباسی و وزارتخانه‎های مربوطه تشکر و قدردانی کرد.

 

همه نظریات امام خمینی (ره) محقق شد

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب خود یک تغییر جهانی در عصر کنونی انجام داد.

 

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نظریه‎های گوناگون در عرصه مختلف ارائه کرد که یکی از آن‎ها صدور انقلاب است که به لطف خداوند متعال شاهد حرکت‎های انقلابی در سراسر جهان هستیم.

 

خطیب جمعه نجف با اشاره به نظریه‎های مختلف امام خمینی (ره) مانند وحدت اسلامی، تقسیم جهان به مستکبران و مستضعفان، ادامه داد: امام خمینی (ره) قائل بود که ما هرچه داریم از محرم و صفر است. همه دستاوردهای ما به برکت امام حسین (ع) است که این جمله‎ها دارای مفهوم و معانی گسترده و بزرگی است./994/ب901/د

ارسال نظرات