۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۱۹۵
خطیب نماز جمعه دامغان:

خبرگان با رأی قاطع به آیت‌الله جنتی انقلابی بودن خود را اثبات کرد

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه ما ملتی انقلابی داریم و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی نیازمند مجالس و دولت انقلابی است، گفت: خبرگان ملت با رأی قاطع خود به عمار انقلاب به ریاست این مجلس، بار دیگر انقلابی بودن خود را اثبات کردند.
امام جمعه موقت دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان با اشاره به فرارسیدن دهه آخر شعبان، دهه نکوداشت مساجد اظهار داشت: با عنایت به در پیش بودن رمضان، ماه عبادت و بندگی و گرایش بیش از پیش مردم دیندار به حضور در مساجد، ایجاد شرایط بهداشتی مطلوب و توجه بیشتر به نظافت و پاکیزگی این اماکن مقدس لازم و ضروری است.

 

وی با تأکید بر اینکه خیران و متمکنان خیر اندیش فرصت را غنیمت بشمارند و با تکمیل و نوسازی مساجد به‌ویژه در مناطقی که مردم از وجود مسجد محروم هستند، صدقه جاریه و خیری ماندگار راه برای خود فراهم کنند، خاطر نشان کرد: بی‌شک جامعه اسلامی امن و پویا از منظر فرهنگی نیازمند مساجدی فعال و آباد است.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به سخنان مدبرانه رهبر انقلاب، بیانات معظم له را جهت دهی صحیح به مردم، مسؤولان و جامعه دانست و افزود: حضرت امام خامنه‌ای با بکار بردن تعبیر جهاد کبیر، فراتر از مفاهیم جهاد نظامی با دشمن و حتی خود سازی و جهاد اکبر، مقابله همه جانبه با نفوذ نظام سلطه در همه بخش‌ها و مقاومت در برابر هجمه‌های گوناگون استکبار جهانی را وظیفه همگان عنوان و جوانان را به جهاد در این مسیر خطیر دعوت کردند.

 

امام جمعه موقت دامغان مهمترین خاکریز جبهه وسیع جهاد کبیر را جهاد فرهنگی یعنی ایستادگی در برابر رخنه دشمن با اصول زندگی منطبق بر آیات نورانی قرآن و حاکم کردن فرهنگ قرآنی عنوان و تصریح کرد: همه ما بالاخص جوانان باید در این جهاد مقدس شرکت کنند همانا دختران و بانوان ایران اسلامی با چادر و حجاب خود در خط مقدم این جبهه فرهنگی هستند.

 

ملت انقلابی، مجالس و دولت انقلابی می خواهند

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به تآکیدات و هشدارهای متعدد رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در باب خطر نفوذ دشمن و سرسپردگان استکبار جهانی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم ساز کشور خاطر‌نشان کرد: ملت ما در در طول بیش از نیم قرن اخیر قبل و بعد از پیروزی نهضت خمینی کبیر(ره) انقلابی بودن خود را به اثبات رسانده و اکنون ایران اسلامی همچون 36 سال گذشته نیازمند مجالس و دولت انقلابی است.

 

حجت الاسلام رستمیان با یادآوری بیانات حکیمانه اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، رویارویی‌های دشمن با نظام و ملت بزرگ ایران اسلامی را به سه مرحله حمله نظامی و شکست دشمن در حماسه هشت سال دفاع مقدس، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی اعتقادی و اکنون جبهه نفوذ تقسیم کرد.

 

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات رهبر انقلاب نبرد در جبهه مقابله با نفوذ دشمنان بسیار خطرناک‌تر، حساس‌تر و پیچیده‌تر از دو جبهه قبلی است، همانا نفوذ سیاسی، نفوذ فرهنگی و اقتصادی ابعاد گسترده این جبهه و ضرورت هوشیاری بیش از پیش نیروهای انقلاب را نشان می‌دهد.

 

گفتنی است، امام جمعه موقت دامغان در پایان خطبه‌های امروز با قدردانی از زحمات چهارساله دکتر عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، قرار گرفتن وی در جایگاه هفتم نمایندگان منضبط و فعال مجلس نهم را مایه فخر و مباهات مردم این شهرستان برشمرد و گفت: حاج ابوالفضل حسن بیکی نماینده جدید مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز از جانبازان سرافراز و جهادگران پرتلاش انقلاب اسلامی است که امیدواریم با دعای خیر مردم شاهد توفیقات روز افزون وی در طول دوران خدمت باشیم./201/977/ب1

ارسال نظرات