۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۲۹۱۷۱
آیت‌الله صفایی بوشهری:

موضع شایسته خبرگان در انتخاب آیت‌الله جنتی قابل تقدیر است

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: مجلس خبرگان رهبری از همان آغاز تاکنون، مواضع بسیار قوی و خوبی داشته و انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان ریاست این دوره نیز، یکی از نمونه همین مواضع خوب و شایسته است.
سقغفخخج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به جایگاه فکر و اندیشه در تعالی انسان، گفت: انسان در امور زندگی خود باید پیرامون مسائلی همچون نوع رفتار و کردار، امور سیاسی، مسائل اقتصادی و ... فکر کند تا بتواند راه و رسم درست زیستن را پیدا کند.

 

وی افزود: زندگی خوب، مترتب بر اخلاق و تقوا است که با فکر و اندیشه حاصل می‌شود.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: اقتصاد، بخش عظیمی از حیات انسان است و به همین دلیل باید برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد حلال، فکر کند.

 

امام‌جمعه بوشهر بابیان اینکه عاقبت‌اندیشی و پرهیز از عجله در انجام امور، انسان را نجات می‌دهد، تصریح کرد: ازدواج، یکی از مواردی است که انسان باید درباره عاقبت آن، خوب فکر و دقت کند، تا بتواند کسی را انتخاب کند که افزون بر همسر و همراه و غمخوار بودن در دنیا، سبب سعادتمندی اخروی فرد هم بشود.

 

وی از اینکه طلاق در جامعه به مسأله‌ای عادی تبدیل‌ شده، ابراز تأسف کرد و ادامه داد: طلاق آخرین راه‌حل مشکلات میان همسران و البته مبغوض خداوند است، بنابراین زوج‌های جوان اگر خدای‌ناکرده باهم به مشکل برمی‌خورند، نباید قبل از هر چیز به سراغ طلاق بروند، بلکه باید با تفکر و هم‌اندیشی، مشکلات را حل کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان باید فعال و پویا باشد و در حراست همه‌جانبه از نظام اسلامی، تلاش کند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: این مجلس نباید تنها به جلسات معطوف باشد، بلکه باید در عرصه‌های مختلف، مطابق با قانون اساسی و با عنایت به هدایت‌های مقام معظم رهبری ورود کند.

 

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: اندیشه ورزی، طرح مسائل و مطالب مهم نظام و اولویت‌بندی کردن آن‌ها و همچنین شکل‌دهی گفتمان عمومی مسائل نظام و انقلاب، کار بزرگی برای مجلس خبرگان رهبری به شمار می‌رود.

 

وی اذعان کرد: مجلس خبرگان رهبری از همان آغاز تاکنون، مواضع بسیار قوی و خوبی داشته و انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان ریاست این دوره نیز، یکی از نمونه همین مواضع خوب و شایسته است.

 

خطیب نماز جمعه بوشهر، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، از زحمات چهار نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره دهم و همچنین آیت‌الله حسینی بوشهری، نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، تقدیر و تشکر کرد و برای نمایندگان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و همچنین آیت‌الله حسینی بوشهری آرزوی موفقیت، سربلندی و خدمت هرچه‌تمام‌تر برای ملت و نظام اسلامی کرد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر، ضمن گرامی داشت مقام سربازان گمنام امام زمان، تأکید کرد: با وجود اینکه ناامنی در تمام منطقه موج می‌زند، اما بخش عظیمی از امنیت جامعه و کشور ما، مدیون تلاش‌های این سربازان گمنام است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین از برگزار کنندگان جشنواره علامه معتقد اهرمی، تقدیر و اضافه کرد: با برگزاری این همایش‌ها، بزرگان استان بوشهر، که از مفاخر جهان اسلام نیز هستند، به جامعه معرفی می‌شوند.

 

وی با اشاره به کمبود آب شرب در استان بوشهر، تبیین کرد: کمبود آب در استان ما یک پدیده و بحران تاریخی است که متأسفانه علی‌رغم اقداماتی که صورت گرفته، هنوز حل‌نشده است و مردم شهرها و روستاهای ما از این مشکل رنج می‌برند.

 

امام‌جمعه بوشهر، تأکید کرد: مسؤولان استان باید در این رابطه با یک برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، علمی و با یک حرکت جهادی و تأمین اعتبار لازم، مسأله آب را در اولویت قرار دهند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: استان بوشهر با این غنای اعتبارات، نباید دچار مشکلات اولیه زندگی باشد و با توجه به فصل تابستان و در پیش بودن ماه مبارک رمضان، رفع مشکل آب باید مقدم بر همه امور قرار بگیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: توجه به احداث سدهای کوچک و بزرگ، آبخیزداری، غنی‌سازی سفره‌های زیرزمینی، تأمین آب صنعتی، بازسازی و توزیع مناسب شبکه آب استان و ... می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر باشد.

 

وی در پایان یادآور شد: مردم استان بوشهر، مردمی کم‌نظیر، متدین، نجیب و امتحان‌داده هستند و همواره در خدمت به انقلاب پیشرو بوده‌اند و نباید از امکانات اولیه و ضروری زندگی محروم باشند./201/846/ب1

ارسال نظرات