۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۲۹۱۶۸
امام جمعه موقت تبریز:

انتخاب آیت الله جنتی تجلی خبرگان انقلابی بود

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به آغاز فعالیت پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس این مجلس، تجلی خبرگان انقلابی بود.
حجت الاسلام والمسلمین علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز فعالیت فعالیت پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و برگزاری انتخابات داخلی برای تعیین رییس خبرگان ملت اظهار داشت: انتخاب آیت الله جنتی تجلی خبرگان انقلابی بود.

 


وی با اشاره به این‌که انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رییس این مجلس، نوید یک مجلس انقلابی، آگاه و بصیر را می دهد، تصریح کرد: این مجلس که ترکیبی از مجتهدان جوان و باتجربه است؛ نشان می دهد که انقلاب اسلامی ایران به ویژه حوزه های علمیه در پرورش نیروهای نخبه، فاضل و اندیشمند موفق عمل کرده است.

 


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به نقش مهم نمایندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مقابله با معضلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظام تصریح: دغدغه‌های خبرگان ملت در دیدار اخیر نمایندگان پنجمین دوره با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مطرح شد که انتظار می رود؛ مسؤولان امر تلاش جدی در رفع این معضلات داشته باشند.

 


وی با تأکید بر این‌که مجلس خبرگان از پایه های اساسی نظام است و نقش مهمی در استمرار رهبری دینی و ولایی در جامعه دارد، افزود: مجلس خبرگان رهبری همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی مواضعی حساس، اصولی و انقلابی داشته است که این بار نیز با انتخاب آیت الله جنتی؛ فتنه‌های احتمالی دشمنان نقش بر آب شد. 

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فردا هشتم خرداد مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در شرایط امروز داخلی، منطقه و بین‌المللی ایران اسلامی، ضرورت نقش آفرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

 


امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مردمی ولایتمدار و حزب اللهی نیازمند نماینده ای هستند که از دستاوردهای انقلاب دفاع کند، تصریح کرد: تلاش برای اصلاح وضعیت اقتصادی از جمله مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم همیشه در صحنه ایران است؛ انتظار داریم نمایندگان منتخب به جای دعواهای سیاسی و جناحی به فکر معیشت مردم باشند.

 


وی با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی حق امانتداری آرای ملت را ادا کنند، گفت: چشم امید مردم به وکلای خود در بهارستان است؛ اگر نماینده منتخب نتواند به وعده های داده شود، عمل کند در حق مردم و نظام اسلامی ایران خیانت کرده است که گناهی نابخشوندی محسوب می شود.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با گرامی داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام راحل دین و دستورات قرآنی را به بطن جامعه آورد و توانست با ایجاد آگاهی و بصیرت در عمل زمینه پیروزی انقلاب دینی را فراهم کند.

 


امام جمعه موقت تبریز همچنین یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: چنانچه آگاهی و همراهی لازم در قیام 15 خرداد 42 وجود داشت همان قیام به نتیجه می رسید و ملت ایران 15 سال زودتر از ستم رژیم پهلوی خلاص می شد./201/935/ب1

ارسال نظرات