۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۲۹۱۶۰
حجت الاسلام شکوری:

علت اصلی چرخش در مواضع افراد نگاه سطحی به مسائل است

امام جمعه خوی گفت: بر اساس فرموده رهبری اهداف دشمن از نفوذ تأثیرگذاری در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر، تغییر باورهای مردم و تغییر محاسبات و مواضع مسؤولان است.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سخنرانی های مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان دانشگاه امام حسین و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و پیام به جلسه افتتاحیه مجلس خبرگان اظهار داشت: جنـگ مـلت ایـران با استـکبار جـنگ نامـتقارن است، جهاد کبیر باید سرلوحه برنامه های سپاه پاسداران باشد، خرمشـهرهـا در پیـش اسـت امـا نـه در میدان جنـگ نظـامـی از سخنان مهم رهبری بود.


وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، علت اصلی چرخش در مواضع افراد را نگاه سطحی به مسائل دانست و تصریح کرد: همچنان که رهبری فرمودند مسؤولیت خبرگان حراست همه جانبه از هویت انقلابی و اسلامی نظام و هدایت دستگاه های نظام به سمـت هـدف های والاسـت.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هر ملتی در مقابل سلطه استکبار مقاومت نکـند در دام هـای آن اسیـر مـی شـود، اذعان داشت: بر اساس فرموده رهبری اهداف دشمن از نفوذ تأثیرگذاری در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر، تغییر باورهای مردم و تغییر محاسبات و مواضع مسؤولان است.


 مسؤولان، مشکلات و نیازمندی های استان را به هیأت دولت منعکس کنند


خطیب جمعه خوی با اشاره به سفر هفته آینده ریاست محترم جمهور و هیأت دولت به استان اذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد سفر با برکتی برای مردم استان باشد.


وی در ادامه خطاب به مسؤولان و مدیران بخش های مختلف استانی و شهرستانی اظهار داشت: مشکلات و نیازمندی های متعدد استان را به ویژه در زمینه بیکاری، عقب ماندگی ها، پروژه های متعدد ناتمام، مشکلات بهداشت و درمان، مشکلات آموزش عالی، موضوع قاچاق و اعتیاد به صورت مستند و تحلیلی به استماع اعضای هیأت دولـت بـرسـانیـد.


حرمت و جایگاه روحانیان و مساجد باید حفظ شود


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، حسابرسی اعمال، راستی در گفتار، پاکی در معاملات، دوری جستن از اعمال شبهه ناک، دور ساختن شک و تردید از خود و اجتناب از هر چیزی که سودی بر انسان ندارد را پایه تقوا برشمرد.


وی در ادامه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بنابر توصیه پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین باید با از فرصت های باقیمانده ماه شعبان برای توبه و استغفار بهره گرفت و خود را برای ماه میهمانی خداوند آماده کرد.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به 20 شعبان آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرماید بر گرامی داشت مساجد امر شده است چون خانه های خدا در زمین است.


وی خواستار حضور پرشور مردم در نماز های جماعت مساجد شد و افزود: روحانیان و امنای مساجد و پایگاه های مقاومت و مردم محلات باید در حفظ حرمت و جایگاه روحانی، خدمت گذاری به مردم مؤمن، برنامه ریزی برای جذب جوانان، گرامی داشت همه مناسبت های اسلامی و انقلابی در مساجد توجه جدی داشته باشند.


 میرزای شیرازی منادی وحدت اسلامی


خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به 24 شعبان سالروز رحلت فقیه نامدار شیعه مرحوم میرزا محمد حسن شیرازی اظهار داشت: در عصر آن بزرگوار نوع کشورهای اسلامی تحت سلطه استعمارگر پیر انگلستان بودند از این رو میرزا در جهت خنثی سازی توطئه های پیچیده این پیر استعمار علیه مسلمانان اقدامات اساسی تاریخی انجام دادند./202/936/ب1

ارسال نظرات