۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۲۹۱۵۰
امام جمعه موقت ساری:

نمایندگان مجلس جدای از جناح بندی های سیاسی به رسالت خود عمل کنند

امام جمعه موقت ساری با اشاره به آغاز بکار دور جدید فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از هفتم خرداد، گفت: نمایندگان مجلس باید به دور از جناح بندی های سیاسی و حب و بغض های شخصی تنها به رسالت اصلی خود عمل کنند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به آغاز دهه بهداشت و نکوداشت مساجد، از مساجد به عنوان بهترین پایگاه جهت ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه یاد کرد و گفت: باید از ظرفیت های بالقوه مساجد در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بیشتر استفاده شود. 

 

وی مساجد را بهترین پایگاه برای خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای غربی به نقش مساجد در خنثی شدن نقشه‌های شوم آنها اعتراف دارند.

 

حجت الاسلام یوسف پور، دوری از مسجد و محراب را سبب بروز مشکلات و انحراف دانست و با بیان این که مساجد در هرمنطقه ای بیداری و هوشیاری را در بین مردم تقویت می کند، گفت: مساجد و تکایا وسیله ای برای رسیدن به قرب الهی و سعادت است.

 

وی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت نسل جوان در برنامه های مساجد تأکید کرد و ابراز داشت: سپردن مساجد به نسل جوان و بهره گیری از توانمندی آنها در اداره مساجد می تواند در جذب آنها بسیار اثرگذار باشد.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین به نقش مساجد در ساماندهی نیروهای انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد همواره محل تجمع مدافعان انقلاب اسلامی بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مساجد نقش بسیار ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس نیز داشتند، گفت: مساجد در هشت سال دفاع مقدس مهم ترین پایگاه در ساماندهی و اعزام فرزندان انقلاب اسلامی به جبهه های حق علیه باطل بود.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان این که امام راحل از هیچ قدرتی در هراس نبود، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی در عرصه علم، پاکی و طهارت فردی بی نظیر بود و سخنان ایشان همواره برای همه الگو بوده است.

 

وی با اشاره به این که امام راحل تنها برای رضای خدا گام بر می‌داشت، تصریح کرد: هیچ کشور اسلامی به‌ جز کشور اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره‌) نتوانست یک حکومت شبیه حکومت پیامبر(ص) و امام علی (ع) در جهان عرضه کند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امام خمینی(ره) با پایه‌گذاری انقلاب اسلامی، دین را از مظلومیت نجات داد، خاطر‌نشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ثابت کرد که با دین می شود دنیا را اداره کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ایجاد رشد فکری و فرهنگی در دنیا را از برکت وجود امام‌ راحل دانست و با بیان این که مقاومت حزب‌الله لبنان براساس اندیشه‌های امام خمینی(ره) به وجود آمد، خاطرنشان کرد: پس از امام راحل، مقام معظم رهبری هدایت جامعه را به عهده گرفتند که روشنگری‌های ایشان در فتنه‌های اخیر‌ بسیار تأثیرگذار و مشهود بوده است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امروز برخی به دنبال منحرف کردن انقلاب و اهداف امام راحل هستند که این کار خیانت به انقلاب، نظام اسلامی و امام راحل است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران باید با بصیرت و هوشیاری مراقب این توطئه دشمنان باشند.

 

وی، انقلابی ماندن و توجه به اندیشه های امام راحل را مهم تر از انقلاب کردن دانست و بیان داشت: حرکت در مسیر اندیشه های ناب امام خمینی و مقام معظم رهبری موجب عزت و سرافرازی ایرانی اسلامی در سطح جهان می شود.

 

حجت الاسلام یوسف پور با تأکید بر این که تفکر و اندیشه های ناب و متعالی امام راحل باید برای نسل های آینده کشور تبیین شود، ادامه داد: سیره علمی و عملی امام خمینی(ره) بهترین الگو برای نسل جوان جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه و اطاعت مردم از گزند تو طئه ای دشمنان اسلام حفظ شد، افزود: باید از گفتمان انقلاب، امام و رهبری که قلب ها را به سوی دین جذب کرده و تحول آفریده است، دفاع کنیم.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود، مهم ترین معظل امروز جامعه را مشکل بیکاری دانست و گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است باید شاهد رفع موانع اشتغال و تولید در کشورمان باشیم.

 

حجت الاسلام یوسف پور، تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها را راه حل برون رفت کشور از بحران های اقتصادی دانست و تصریح کرد: از دولت از تولید داخل حمایت کند به حتم شاهد رونق فعالیت های اقتصادی ورفع مشکلات و موانع پیش روی خواهیم بود.

 

وی با بیان این که واردات ضربه مهلکی به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند، بیان داشت: نباید در شرایطی که می توان از تولید و محصولات داخل حمایت کرد شاهد واردات بی رویه کالا به کشور باشیم.

 

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت همدلی و همزمانی قوای سه گانه برای رفع مشکلات موجود در کشور تأکید کرد و گفت: با توجه به این که در آستانه آغاز به کار مجلس جدید هستیم باید با هماهنگی بیشتر با دولت در جهت تو سعه و پیشرفت کشور گام بردارند.

 

حجت الاسلام یوسف پور از مسؤولان خواست تا برای شناسایی دقیق نیازها، مطالبات و مشکلات مردم تلاش کنند تا برنامه ریزی مدون و جامعی در این باره اجرایی شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که هفتم خرداد ماه شاهد آغاز دوره جدید مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: جایگاه و اقتدار مجلس را خود نمایندگان باید حفظ کنند و فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر این که مجلس در رأس امور است زمانی می تواند محقق شود که نمایندگان به وظایف خود عمل کنند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب قوانین درست، صحیح و اصولی، مسیر حرکت دولت را به نوعی هدایت کند، گفت: نمایندگان مجلس باید عمل به وظایف تعیین شده را با لحاظ کردن اهداف بلند امام خمینی(ره)، سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند./201/950/ب1

ارسال نظرات