۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۲۹۱۳۹

نقش امارات درتحقق «نکبت جدید» وتبدیل قدس به پایتخت رژیم صهیونیستی

امارات با کمک برخی فلسطینی ها وپرداخت پول های هنگفت برای تحقق طرح صهیونیستی « تبدیل قدس اشغالی به پایتخت رژیم صهیونیستی » درحال خرید خانه های فلسطینی ها در بخش قدیمی قدس و واگذاری آنها به صهیونیست ها است.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار برخی تصاویر و اسناد از این توطئه اماراتی – صهیونیستی پرده برداشت و تاکید کرد که هدف این توطئه خرید خانه های فلسطینی ها و فروش آنها به صهیونیست ها است.

 

الاخبار خاطرنشان کرد که با تحقق این « نکبت جدید» با پول های اماراتی، قدس از ساکنان فلسطینی خالی و آمار جمعیتی به نفع صهیونیست ها تغییر خواهد کرد و در حقیقت ساکنان اصلی و فلسطینی ، قدس را ترک می کنند و به تدریج جمعیت صهیونیست ها افزایش خواهد یافت.

 

این روزنامه لبنانی نوشت: شرکت های اماراتی این توطئه را تحت پوشش « تقویت پایداری ساکنان قدس» اجرا و می گوید خانه ها را از فلسطینی هائی که نمی توانند در بخش قدیمی قدس زندگی کنند، می خرد.

 

الاخبار افزود که با اجرای بخشی از این توطئه اماراتی – صهیونیستی، ساکنان بخش قدیمی قدس متوجه شدند که صهیونیست ها مالکان واقعی خانه های خریداری شده هستند و به تدریج در حال ساکن شدن در این خانه ها هستند.

 

به عنوان مثال ، حدود 30 آپارتمان در وادی حلوه منطقه سلوان به وسیله شرکت های امارااتی در مدت دو سال از فلسطینی ها به نفع صهیونیست ها خریداری و به آنها واگذار شده است.

 

«جنبش اسلامی» در فلسطین اشغالی در سال 2014 در خصوص این توطئه هشدار داده و با صدای بلند امارات اعلام کرده بود که شرکت های اماراتی با پرداخت پول های هنگفت، به صهیونیست ها برای خرید خانه های فلسطینی ها در بخش قدیمی قدس کمک می کنند.

 

الاخبار خاطرنشان کرد که بیشتر خانه های خریداری شده برای صهیونیست ها در بخش قدیمی قدس و اطراف مسجد الاقصی واقع هستند و تشکیلات خودگردان فلسطین هم از این توطئه اماراتی – صهیونیستی آگاه بوده است.

 

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: برخی از فلسطینی ها که متوجه می شوند شرکت های اماراتی خانه هایشان را برای صهیونیست ها خریداری کرده اند از تحویل خانه ها به آنها امتناع می کنند.
الاخبار نوشت: ماجرا از سال 2013 شروع شد، آن زمان «فادی السلامین» یک شهروند فلسطینی از اهالی الخلیل که دارای شناسنامه آمریکائی اسرائیلی است، شرکتی را در پوشش تجارت و سرمایه گذاری و واردات و صادرات تاسیس کرد اما کار اصلی آن خرید و فروش خانه و آپارتمان بود.

 

فادی ، خانه ها و آپارتمان های فلسطینی های ساکن بخش قدیمی قدس را به نفع شرکتی با نام « الثریا للاستشارات و البحوث» می خرد که مقراصلی آن در ابوظبی است اما در حقیقت این یک پوشش بوده و خریدار اصلی صهیونیست ها هستند.

 

یکی از آپارتمان هائی که با کمک فادی السلامین خریداری شده، دارای سه طبقه است.

 

اکنون طبقه اول یک داروخانه ، طبقه دوم یک صندوق اسرائیلی و طبقه سوم خالی است.

 

اما این سوال مطرح است که چرا این آپارتمان به اسم یک شرکت اماراتی که در زمینه های امنیتی و مبارزه با تروریسم فعال است، خریداری شده و در اختیار صهیونیست ها قرار گرفته است؟
این آپارتمان تنها سه دقیقه با مسجد الاقصی فاصله دارد و می توان از آنجا با پای پیاده و از باب الساهره وارد این مسجد مبارک شد.

 

10 خانه نزدیک این آپارتمان هم این وضعیت را دارند که به تدریج به شهرک نشینان صهیونیست واگذار شده اند و گفته می شود که این منطقه آماده شده تا به یک منطقه یهودی نشین تبدیل شود.

 

الاخبار خاطرنشان کرده است، فادی السلامین که زمانی از نزدیکان « محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان بود اکنون با شبکه « محمد دحلان» که در زمینه های تجاری ، رسانه ای و امنیتی فعال است، کار می کند./847/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات