۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۱۱۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حمایت از جبهه مقاومت وظیفه آحاد ملت است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: درصورتی‌که امکان جهاد حضوری و شرکت در جهاد نظامی نباشد برای مقابله با کافران و دفاع از مستضعفان باید از طرق دیگر چون حمایت مالی و یا حمایت‌های دیگری که در توان است در جهاد شریک بود.
مقاومت مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، عصر امروز در نشست ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم استان، با اشاره به فرمایش مولا علی (ع) در مورد جهاد، گفت: جهاد درراه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی بندگان خاص خود گشوده و امنیت و آرامش انسان‌ها را با آن تضمین کرده است.

 

وی بابیان اینکه جهاد در راه خدا امری لازم و تکلیفی بر همگان است، ابراز داشت: درصورتی‌که امکان جهاد حضوری و شرکت در جهاد نظامی نباشد برای مقابله با کافران و دفاع از مستضعفان باید از طرق دیگر چون حمایت مالی و یا حمایت‌های دیگری که در توان است در جهاد شریک بود.

 

امام‌جمعه شبستر با تأکید بر حفظ هوشیاری و شناخت دشمنان، خاطرنشان کرد: در مقابل حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان، مسلمانان جهان با اتحاد و انسجام کامل باید هرچه در توان دارند برای پیروزی مسلمانان تلاش و فعالیت کنند و اهداف شوم استکبار را خنثی کنند.

 

وی ادامه داد: هدف دشمن از جنگ‌های نیابتی در کشورهای مسلمان، ایجاد تفرقه و خوف در بین مسلمانان است و همه باید برای مقابله با اهداف دشمن منسجم شوند و همچون دوران دفاع مقدس در لایه‌های مختلف جامعه برای کمک مالی به جبهه مدافعین حرم تحرک ایجاد کنند.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده بابیان اینکه دشمن تلاش می‌کند اجماع جهانی برای حمایت از جریان مقاومت شکل نگیرد، گفت: در بحث کمک به جریان مقاومت، ایمان و تقوا مهم است و پشتیبانی از این جریان باید به فرهنگ عمومی در بین مردم کشور اسلامی به‌ویژه استان تبدیل شود.

 

وی حیات بشریت و تداوم انسانیت را درگرو فرهنگ جهادی در برابر اهداف و انگیزه‌های شیطانی استکبار عنوان و تصریح کرد: فرهنگ جهادی در همه زمان‌ها برای همه نسل‌ها ضروری و لازم است چراکه فراموشی فرهنگ جهادی سبب نابودی انسان‌ها به دست استکبار جهانی خواهد شد.

 

امام‌جمعه شبستر عامل ماندگاری و دوام فرهنگ جهادی را توسل و تمسک به حبل الهی دانست و افزود: امروز استکبار جهانی با تمام قوا و امکانات و تجهیزات سخت و نرم در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی در برابر ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی قد علم کرده است، چراکه از فرهنگ شهامت و ایثار و شهادت‌طلبی امت اسلامی در هراس است.

 

وی گسترش فرهنگ جهادی و تقویت باورهای دینی در فضای مجازی را ضروری دانست و بر اهمیت آن تأکید کرد و ابراز داشت: فرهنگ حمایت از مدافعان حرم و جبهه مقاومت از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌توان گسترش یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تقویت تولید داخلی و تکیه‌بر امکانات داخلی و عمل به رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون‌رفت از وابستگی اقتصادی کشور به بیگانگان دانسته و بر اهمیت آن تأکید کرد.

 

وی تصریح کرد: کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند با ریاضت اقتصادی اهداف خود را پیش می‌برند و منابع خود را مدیریت می‌کنند، اما اقتصاد مقاومتی به این معناست که اقتصاد کشور در برابر دشمن آسیب‌پذیر نباشد و نیازی به دنیا نداشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده با تأکید بر این‌که اقتصاد ایران نیازمند پویایی و نوآوری و البته ارتقای توان مقاومت دارد، گفت: اقتصاد مقاومتی روابط دیپلماتیک را منع نمی‌کند، به‌عبارت‌دیگر نباید این‌گونه وانمود شود که اقتصاد مقاومتی به معنای بستن مرزها و قطع روابط با دیگر ممالک است و یا این‌که راه‌حل تمام مشکلات اقتصادی در چشم دوختن به آن‌سوی مرزها است.

 

وی مدیریت منابع، ارتقای کیفی تولید داخل، بهره‌مندی صحیح از نیروی انسانی کارآمد و متخصص، سازمان‌دهی و ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتباط حقیقی و عملی صنعت و دانشگاه و همچنین اصلاح الگوی مصرف را ازجمله مسائل مهم در اصلاح اقتصاد کشور عنوان کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات