۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۲۹۱۰۸

تشریح برنامه ها و فعالیت های مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز با اشاره به فلسفه تأسیس مدرسه به فعالیت های علمی و فرهنگی صورت گرفته در این مدرسه اشاره کرد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تأسیس این مدرسه را در راستای تحقق آرمان ها و فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه مبنی بر وجود حوزه علمیه انقلابی و به روز برشمرد.

 

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج خاطرنشان کرد: در این مدرسه افزون بر تدریس دروس حوزوی، برنامه هایی همچون گنجاندن تدریس کتب شهید مطهری، مشاوره های تخصصی و علمی دروس معقول و مهارتی، تبلیغ در مناطق محروم و حاشیه نشین و فعالیت های خاص همچون برپایی ایستگاه های صلواتی و برپایی مواکب در مناسبت های دینی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: برنامه های تبلیغی، اعزام مبلغ و سخنرانی درباره مهدویت، وظایف منتظران، اطاعت از ولی، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و برگزاری مراسم عمامه گذاری از فعالیت های صورت گرفته مدرسه علمیه باب الحوائج در ماه شعبان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه باب الحوائج در نیمه شعبان اظهار داشت: با توجه به حجم انبوه برگزاری مراسمات در عید غدیر و ضیق وقت آیت الله موسوی جزایری تصمیم برآن شد تا امسال در نیمه شعبان و با هدف توسل به امام زمان(عج) برگزار شد.

 

وی با ابراز امیدواری از این که طلبه های معمم سربازان امام زمان(عج) و مبلغان عصر ظهور باشند، افزود: تاکنون 21 نفر از طلبه های این مدرسه معمم شده اند و در آینده قرار بر آن است تا برنامه های تعمیق تحصیل و تهذیب، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توجه به هدایت فکری و معنوی نسل جوان، ارائه دروس و تحقیق های میدانی، هدایت های فکری، بصیرتی و سیاسی در سطح منطقه، شهر و مناطق محروم و حاشیه اهواز و خدمات رسانی اجتماعی در سال آینده برای طلاب شود./303/9456/ب1

ارسال نظرات