۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۰۸۷
رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس:

واقعیت‌های جنگ تحمیلی باید استخراج و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد

رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: واقعیت‌های جنگ تحمیلی باید استخراج و با آرایش مجددی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
کتابهای دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، سردار غلامرضا علاماتی بعد از ظهر امروز در آئین رونمایی از 10 کتاب دفاع مقدس استان فارس، اظهار داشت: گذشته جنگ تحمیلی که پنج استان کشور را به‌طور مستقیم و میلیون‌ها انسان را آواره کرد، حاوی صحنه‌های ماندنی از نثار خون شهدا، دلدادگی‌ها، خلوص نیت‌ها و پشتیبانی مردم بود که اگر کشف شود مخاطبان بسیاری را جذب می‌کند.

وی افزود: بسیاری از منابع ما در طول زمان دستخوش تغییر و تحول و نابودی قرار گرفته است و امروز ما فاقد آن هستیم اما در کنار آن گنجینه‌ای داریم که در دل مردم و رزمندگان نهفته است.

این عضو هیأت‌ علمی دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: امروز اگر واقعیت‌های دفاع مقدس کشف و در اختیار دیگران قرار گیرد، کسی نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند.

وی یادآور شد: یکی از صحنه‌های ماندگار دفاع مقدس در 33 روز دفاع و 24 روز جنگ مداوم در فتح خرمشهر آفریده شد که در آن 19 هزار و 700 نفر از نیروهای دشمن بعثی به اسارت درآمدند.

علاماتی افزود: خالقان آثار دفاع مقدس اگر بتوانند صحنه‌هایی مانند این را خوب به تصویر بکشند، جامعه را سیراب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تألیفات دفاع مقدس باید به‌صورت مرجعی و با استفاده از مصاحبه‌ها انجام گیرد چراکه هزاران نفر با مراجعه به این کتاب‌ها می‌توانند از آنها بهره‌برداری کنند.101/922/ب3

ارسال نظرات