۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۲۹۰۲۷
حجت الاسلام مهریزی:

بزرگداشت عالمان دینی سبب ترویج علم و فضلیت در جامعه می‌­شود

دبیر آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی بر ضرورت برگزای آیین بزرگداشت عالمان دینی در کشور تأکید کرد و گفت: برگزاری آیین تجلیل از عالمان دینی سبب ترویج علم و فضلیت در جامعه می­‌شود.
مهدی مهریزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی مهریزی، استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم، ظهر امروز در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی که در  سالن همایش‌های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد بر ضرورت برگزای آیین بزرگداشت عالمان دینی در کشور تأکید کرد و  گفت: تکریم و بزرگداشت عالمان دینی سبب ترویج علم و فضیلت در کشور  و الگوسازی برای پیشرفت علمی جامعه اسلامی می‌شود.

 

وی به تبیین سیره علمی و رفتاری حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی پرداخت و افزود: این استاد در عرصه آموزش و پژوهش خدمات ارزشمندی به جامعه علمی و مکتب اهل بیت(ع) ارائه کرده  است.

 

 دبیر آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خراسانی ابراز کرد: وی یا همکاری گورهی از محققان حوزوی 10 عنوان کتاب علمی را تدوین کرده و  پنج عنوان را به گونه فردی تحقیق کرده‌اند که این 15 عنوان  تحقیق در قالب 140 جلد کتاب منتشر شده است.

 

حجت الاسلام مهریزی ابراز کرد:  ایده برگزاری این مراسم از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در جمع مدیران کتابخانه های تخصصی  وابسته به دفتر آیت الله سیستانی مطرح شد و امروز این آیین نکوداشت برگزار می‌شود.

 

وی  در ادامه به تبیین ویژگی‌های کتاب جشن نامه استاد سیدعلی خراسانی پرداخت و گفت: یک جلد جشن نامه استاد سیدعلی خراسانی به  زبان فارسی  و جلد دیگر به زبان عربی است که در این دو جلد بخشی از فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) عرضه شده است.

 

دبیر علمی نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین خراسانی بیان کرد: این  دو جلد کتاب در 2 هزار و 200 صفحه شامل 67 مقاله و رساله، 13 قصیده از اساتید و شاعران مکتب، 67 مقاله در موضوعات فقهی، حدیثی، قرآنی و کلامی است که از سوی مؤسسه اهل بیت(ع) منتشر شده است./998/پ202/ی

ارسال نظرات