۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۲۸۹۶۸

سی و نهمین دوره رقابت های قرآن کریم شهرستان شاهرود آغاز شد

سی و نهمین دوره رقابت های قرآن کریم اوقاف و امور خیریه شاهرود با حضور یک هزار و ۵۰۰ قاری، حافظ و مفسر کلام الله مجید در ۱۳ رشته آغاز شد.
مسابقات کریم

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، سی و نهمین دوره رقابت های حفظ، قرائت، تفسیر و اذان اوقاف و امور خیریه شاهرود که از آن به عنوان بزرگ ترین رویداد قرآنی سال در این شهرستان نیز یاد می کنند، هم زمان با صبح پنج شنبه ششم خرداد ماه ۹۵ به میزبانی سالن همایش های کانون شهید بهشتی شاهرود آغاز بکار کرد.

 

در این دوره از رقابت ها که به صورت سالانه برگزار می شود، یک هزار و ۵۰۰ قاری، مفسر، حافظ و مؤذن در ۱۳رشته شامل حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰جزء، ۲۰جزء و کل قرآن کریم، اذان و اقامه، تحقیق، روخوانی، ترتیل، دعاخوانی، ابتهال، تواشیح، قرائت، صوت و ... در بخش های برادران و خواهران به مدت دو روز به رقابت می پردازند و نفرات برگزیده پس از رقابت در مرحله استانی راهی مسابقات کشوری خواهند شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در حاشیه برگزاری آئین افتتاحیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سی و نهمین دوره رقابت های قرآنی اوقاف و امور خیریه شاهرود با حضور یک هزار و ۵۰۰ قاری از سراسر شهرستان در حالی برگزار می شود که سطح کیفی این رقابت ها نسبت به سال های قبل در حد بسیار خوبی ارزیابی می شود.

 

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی با اشاره به استقبال بسیار خوب فعالان قرآنی از این رقابت ها، ابراز داشت: مسابقات قرآن اوقاف از لحاظ کیفی و کمی بزرگترین رویداد قرآنی سال در شاهرود است که در سال های اخیر نیز مورد استقبال پرشور فعالان قرآنی حتی در دورترین روستاها و بخش های شهرستان قرار می گیرد که این مهم، جای خرسندی دارد.

 

وی افزود: این رقابت ها به مدت دو روز و در دو بخش خواهران و برادران و با حضور داوران ممتاز استانی و ملی برگزار می شود که آئین افتتاحیه آن همزمان با صبح امروز برگزار و آئین اختتامیه و اهدای جوایز این دوره رقابت ها همزمان با غروب آدینه هفتم خردادماه به اجرا درخواهد آمد.

 

تربیت نیروهای جوان قرآنی هدف اصلی مسابقات

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود درباره اهداف برگزاری این رقابت ها، گفت: اشاعه فعالیت های دینی و کشف استعداد های قرآنی در زمینه های مختلف هدف اصلی رقابت های قرآنی اوقاف و امور خیریه است که هر سال در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

 

مجیدی با اشاره به لزوم توجه به استعدادهای قرآنی شهرستان، ابراز داشت: مسابقات اوقاف و امور خیریه فرصتی است تا هر فرد با هر توانایی، استعداد خود را بروز داده و در راه صحیح از این استعداد بهره ببرد همچنین برگزاری این رقابت ها می تواند در راستای ساماندهی فعالیت های قرآنی به ویژه برنامه های تربیت نیروی قرآنی جوان، موثر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر فعالیت های قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند قطعا می توانیم شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم،  ادامه داد: امروز دشمنان اسلام با هجمه سنگین فرهنگی در صدد استیلای فرهنگی هستند و ما هرمیزان بتوانیم جوانانمان را به مسائل معنوی مانند قرآن نزدیک سازیم، به همان میزان دشمنان از اجرای توطئه های شومشان دور خواهند شد./101/977/ب1

ارسال نظرات