۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۴۲۸۹۲۲
جانباز مقاومت خرمشهر:

خرمشهر هیچ گاه به صورت کامل سقوط نکرد

جانباز مقاومت خرمشهر با تأکید بر این که خرمشهر هیچ گاه به صورت کامل سقوط نکرد، گفت: شهر دو بخش شرقی و غربی دارد که عراق پس از 45 روز جنگ و درگیری و استفاده از یگان های زرهی و گارد ویژه توانست تنها بخش غربی را تصرف کند.
آزاد سازی خرمشهر فتح خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد نورانی، جانباز مقاومت خرمشهر، عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر، مقاومت مردم دزفول و پیروزی حزب الله لبنان با عنوان «خط سرخ» در تالار شهر، گفت: هر نهضت و حرکتی برای موفقیت نیازمند برخورداری از سه ویژگی مردمی بودن، رهبری مقتدر و اطاعت پذیری از او و ایدئولوژی قوی(به عنوان موتور محرکه) است.

 

وی با اشاره به نمونه هایی از مشارکت خودجوش مردم در جنگ، خاطرنشان کرد: مردم همه دست به دست هم مقاومت می کردند و زندگی شان در متن جنگ در جریان بود؛ از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد و زن و مرد همه مشتاقانه در خط مقاومت حضور داشتند و چه بسا برای مقابله با دشمن از هم سبقت می گرفتند.

 

نورانی با تأکید بر این که خرمشهر هیچ گاه به صورت کامل سقوط نکرد، افزود: شهر دو بخش شرقی و غربی دارد که عراق پس از 45 روز جنگ و درگیری و استفاده از یگان های زرهی و گارد ویژه توانست تنها بخش غربی را تصرف کند.

 

این جانباز دفاع مقدس یادآور شد: صدام با حساب و کتاب های نظامی خود تصور می کرد ظرف یک هفته می تواند تهران را فتح کند اما این آرزو را گور برد و محاسبات وی و مستکبران عالم غلط از آب درآمد  چرا که اهالی خرمشهر با توکل به خدا 45 روز به نمایندگی از همه ایران ماشین جنگی عراق را در خرمشهر متوقف کردند.

 

وی ادامه داد: خرمشهر پیش از شروع رسمی جنگ، در نوار مرزی درگیر شده بود، بنابراین حداقل 45 روز مقاومت داشت./930/202/ب2

ارسال نظرات