۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۲۸۹۱۹
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مطرح کرد؛

معماری انقلاب اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به مغفول ماندن معماری انقلاب اسلامی، گفت: در بخش های شعر، کاریکاتور و موسیقی درباره انقلاب اسلامی کارهایی شده است، اما در معماری انقلاب اسلامی مصداقی پیدا نمی شود
وحید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،  وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد چهارشنبه شب در نمایشگاه شهدای غواص در چهارسوق هنر، گفت: هنر دفاع مقدس روایتگری حادثه تاریخی است که 29 سال از پایان آن گذشته است.


وی هنر دفاع مقدس را به عنوان یک یگان مکمل برای جنگ بیان و اظهار کرد: اگر براساس مبانی معرفتی خود اعتقاد به جنگ حق علیه باطل داشته باشیم مشخص است که جنگ تمام نشدنی است و همچنان در حال جنگیدن با باطل و غیر حق هستیم.
 

جلیلی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یرزَقون(۲) فَرِحینَ بِمآ ءاتهُمُ اللهُ مِن فَضلِه(3)» ، ابراز کرد: پیام صریح قرآن است که این پیام را به نسل بعد منتقل می کند که شهدا زنده هستند.


معاون فرهنگی اجتماعی  شهرداری مشهد افزود: گاهی برخی از افراد این دیدگاه را القا می کنند که تا کی از شهدا و عزاداری صحبت می کنید، در حالی که قرآن سخن از شهادت را مترادف با شادی بیان می کند.


وی با اشاره به قرآن کریم نخستین ویژگی شهدا را شاد بودن بیان می کند، گفت: قرآن کریم تأکید دارد که گمان نکنید که شهدا مرده اند بلکه زنده اند و رزق دارند و رزق آن ها شادی است که آن را به جامعه منتقل می کنند.
 

جلیلی ادامه داد: وقتی از شهدا صحبت می شود نه تنها غم از جامعه دور می شود بلکه موجب شادی نیز می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد هنر دفاع مقدس را هنر به روز و زنده دانست و اظهار کرد: هنرمندان دفاع مقدس نیز به مثابه رزمندگان دفاع مقدس  هستند که اگر درست عمل نکنند، موجب قیچی شدن بچه ها می شوند.
 

وی با اشاره به مغفول ماندن معماری انقلاب اسلامی، ابراز کرد: در بخش های شعر، کاریکاتور و موسیقی درباره انقلاب اسلامی کارهایی شده است، اما در معماری انقلاب اسلامی مصداقی پیدا نمی شود که امید این نمایشگاه نقطه آغازی برای کار در این حوزه باشد./1310/202/ب2

ارسال نظرات