۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۲۸۹۱۲
عضو شورای فقهی بانک مرکزی تشریح کرد؛

لزوم ارائه ایده‌های جدید برای عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان

حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان بر لزوم ارائه ایده‌های جدید برای عملیاتی کردن اقتصاد دانش‌‌بنیان تأکید کرد و گفت: می‌توان با تخصص‌های لازم، ایده های نو را از معارف مکتب اهل بیت(ع) گرفته و ضمن ترکیب با علوم جهان، ایده هایی را برای عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای پول بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای پول بانک مرکزی عصر امروز در همایش ملی «نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی» که در سالن همایش های غدیر در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از مسؤولیت های اصلی حوزه در اقتصاد مقاومتی، انجام کار در بحث فرهنگ سازی، تبلیغی و ترویجی است.

 

عضو شورای فقهی بانک مرکزی الگوسازی و معرفی اسوه ها و الگوها را راه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی حوزه های علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی تصویری از زندگی اقتصادی حضرت علی(ع) را به جامعه ارائه داده و به پیروان ایشان سفارش کنیم؛ حوزه باید بتواند در بخش تبلیغ به ساخت فیلم ها و سریال ها کمک کند و زندگی اقتصادی آن حضرت را به تصویر کشیده و به مردم معرفی کند.

 

عضو شورای پول بانک مرکزی با اشاره به نقش تأثیرگذار حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) نخلستان های زیادی را به دست خود احداث و سپس هدیه و وقف فقرای مسلمان و جامعه کردند؛ حوزه می تواند با معرفی اسوه و بزرگان های دین به عنوان الگوها و مدل ها، تأثیر گذار باشد.

 

این استاد دانشگاه گفت: هر کسی در عرصه اقتصاد مقاومتی بایستی از خود شروع کند؛ باید سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب را با دقت و قصد عمل مطالعه شود؛ باید دید که چه کارهایی می توانیم در این راستا انجام وظیفه کنیم.

 

وی احساس مسؤولیت از سوی هر فرد را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: اگر اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود، اقتصاد حرکت کرده و می تواند در مدت زمان تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب در منطقه تحقق پیدا کند و به جهت وجود سرمایه های انسانی قوی، منابع سرشار، گستردگی کشور و جایگاه آن می تواند اقتصاد ایران را به اقتصاد برتر منطقه تبدیل کرد و لازمه اش این است که هر کسی در حد خود احساس مسؤولیت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسویان با اشاره به لزوم ارائه ایده های برای عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: حوزویان در برخی از بندهای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی می تواند فعالیت های اساسی انجام دهند؛ برخی افراد می تواند با تخصص های خود ایده های نو را از معارف مکتب اهل بیت(ع) گرفته و با ترکیب با علوم جهان ایده هایی را برای عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان ارائه دهند.

 

عضو شورای فقهی بانک مرکزی اظهار داشت: مردمی کردن اقتصاد از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است که می توان با مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در سطح ملی، اقتصاد مقاومتی را فراهم آورد؛ شاید یک فرد به تنهایی نتواند کاری را انجام دهد، اما به صورت گروهی آن کار قابل عملیاتی کردن است؛ حوزه و حوزویان می توانند در عرصه اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی آن تأثیرگذار باشند./822/پ202/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0