۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۲۸۹۰۹
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی وظیفه نخبگان حوزوی است

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با بیان این‌که تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی وظیفه نخبگان حوزوی است، گفت: باید با استفاده از متون ناب اسلامی و با استفاده از آیات و روایات، مباحث را تبیین، تبلیغ و ترویج کنیم تا اقتصاد مقاومتی به عنوان فرهنگ فراگیر در جامعه ایران اسلامی شکل بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه عصر امروز در همایش ملی «نقش جامعه نخبگانی حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی» که در سالن همایش های غدیر در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: از دیر باز دین مداری و زندگی فردی و اجتماعی مردم بر محوریت هدایت گری روحانیت بوده است.

 

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه اظهار داشت: این انجمن صرفا به عنوان یک برنامه ترویجی و تبلیغی چنین همایشی را به عنوان زنگ شروعی از سوی حوزویان برداشته است تا بتوان در مسیری که مهندسی نظام برایمان ترسیم کرده اند، قدم برداریم.

 

وی تصریح کرد: دین با توجه به احاطه ای که به زندگی بشری در همه اعصار دارد، در مباحث اقتصادی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ باید با الهام گیری از فرمایشات قرآن و اهل بیت(ع) با بومی سازی و مکتبی کردن مباحث اقتصادی و آوردن آن در مجاری امور زندگی همه افراد جامعه، بتوانیم نظام و امت ایران اسلامی را به جایگاه شایسته در منطقه و بین المللی برسانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: با این کار، باید بتوانیم به عنوان الگویی در مبارزه با استکبار و گفتن نه به سیطره اجانب، گوی سبقت را از دیگران ربوده و بر جای خود به عنوان کشوری که به عنوان بومی ساز اقتصاد است، بایستیم.

 

رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در 24 بند به مسؤولان با رویکردی جهادی و انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد درون ساز و در عین حال برون گرا مسیر صحیح حرکت اقتصادی نظام اسلامی  را ترسیم کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بزرگان و نخبگان حوزوی است که در این زمینه با استفاده از متون ناب اسلامی و با استفاده از آیات و روایات، مباحث را تبیین، تبلیغ و ترویج کنیم تا اقتصاد مقاومتی به عنوان فرهنگ فراگیر در جامعه ایران اسلامی شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی اظهار داشت: باید با شکل گیری اقتصاد مقاومتی بتوانیم به عنوان الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام الهام گرفته و الهام دهیم و نقش بی بدیل نظام را که مبتنی بر محوریت ولایت وفقیه و روحانیت است، در عصر حاضر به منصه ظهور برسانیم./822/پ202/ی

ارسال نظرات