۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۷۷۷

قدردانی سیاستمداری هندی از تلاش آستان عباسی برای تبلیغ فرهنگ شیعی در هند

نماینده سابق پارلمان هند از تلاش آستان مقدس حضرت عباس(ع) برای تبلیغ تعالیم و آموزه‌های اهل بیت(ع) در این کشور تقدیر و تشکر کرد.
سید سراج مهدی و سید احمد الصافی

به گزارش خبرگزاری رسا، سید سراج مهدی، نماینده سابق پارلمان هندوستان از شهر «لکهنو» به همراه دو تن از شخصیت‌های هندی به زیارت حرم حضرت عباس(ع) مشرف شدند و با حجت الاسلام سید احمد الصافی، متولی شرعی آستان مقدس عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

این هیئت هندی در ابتدای ورود به حرم مطهر حضرت عباس(ع) مراسم زیارت علمدار کربلا را به‌جای آورده و پس از آن با متولی شرعی حرم مطهر دیدار کرد.

 

در این دیدار، هیئت هندی مراتب سلام و احترام اهالی لکهنو را به سید احمد صافی و دست‌اندرکاران حرم مطهر ابلاغ و از انتخاب شهر لکهنو برای دو سال متوالی به منظور برپایی جشنواره فرهنگی تبلیغی امیرالمؤمنین(ع) با حضور سایر عتبات مقدسه عراق که نقش به‌سزایی در نشر فرهنگ اسلامی صحیح در این منطقه و ارتقای سطح فرهنگ دینی مردم آن داشته است، تقدیر و تشکر کرد.

 

این هیئت هندی همچنین، برخی مسائل مرتبط با شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در آن منطقه را مطرح و حجت الاسلام صافی دستورات لازم برای بررسی راه‌های برطرف‌کردن مشکلات پیش‌روی سفر شهروندان هندی به عراق را صادر کرد.

 

سید سراج مهدی در این دیدار از حجت الاسلام صافی دعوت کرد که ضمن حضور در هندوستان، امامت بزرگ‌ترین نماز جماعت شیعیان را بر عهده گرفته و روحی تازه در کالبد شیعیان هند برای مقابله با مشکلاتی که در این کشور که به تعدد ادیان و فرهنگ‌ها مشهور است، بدمد./994/ب102/د

ارسال نظرات