۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۴۲۸۷۴۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

مقابله با کارزار فرهنگی دشمنان نیازمند مشارکت و فعالیت همگانی است

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر در پیش بودن خرمشهرها و وجود کارزاری سخت‌تر از جنگ سخت، گفت: مقابله با کارزار فرهنگی دشمنان نیازمند مشارکت و فعالیت همگانی است.
حجت الاسلام سالاری مکی- مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جشنواره فرهنگی، پژوهشی و آموزشی «فاطمه؛ تجلی کمال» که با موضوع وظیفه زن منتظر در عصر غیبت در مدرسه علمیه حضرت الزهرا (س) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع)، اظهار کرد: رهبری در این مراسم مطلبی را مطرح کردند که خرمشهرها در پیش بوده و در رابطه با جهاد کبیر توصیه‌هایی داشتند که این توصیه‌ها باید نصب‌العین مردم و مسؤولان قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به تأکید‌های رهبری مبنی بر لزوم تداوم روحیه انقلابی‌گری در حوزه علمیه، اضافه کرد: اینکه رهبری می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است اما نه به صورت جنگ نظامی بلکه در قالب جنگی سخت‌تر، درواقع این نوید به جمع است که کارزار سخت فرهنگی پیش روی ما بوده و علی‌الظاهر وضعیت نیز خاص‌تر می‌شود که نیاز به کار بیشتری دارد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: چه در روایات و فرمایشات بزرگان دین و چه در توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، اگر مخاطب صحبت جوان‌ها هستند، اگر حوزه‌های علمیه هستند و یا اگر دانشگاه‌ها هستند قطعاً نیمی از تحقق آن به بانوان و خواهران بازمی‌گردد.

 

وی با اشاره به وظیفه زن منتظر در عصر غیبت، افزود: اگر به روایات نگاه کرده و آن‌ها را آنالیز ‌کنیم و به عنوان نمونه در نشانه‌های آخرالزمان در بحث تفسیم‌بندی امور مردم چه علما و چه عامه مردم دقت کنیم می‌بینیم که در بیش از 18 مورد به صورت خاص می‌گوید که وضعیت زنان در آخرالزمان چگونه خواهد بود.

 

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در لشکر 313 نفری یاران خاص امام زمان (عج)، کسانی که در وهله نخست اجابت حضرت ولیعصر (عج) را می‌کنند 51 نفر زن هستند و در زمان ظهور نیز رجعت تعداد زیادی از زنان را خواهیم داشت که از آسمان با حضرت عیسی مسیح در رکاب حضرت ولیعصر (عج) می‌آیند.

 

وی افزود: بر این اساس از بانوان در جامعه انتظار و توقعی خاص بوده و بخشی از آنچه تحت عنوان آسیب‌های آخرالزمان مطرح می‌شود مربوط به جامعه بانوان هست و از طرف دیگر در بخشی از آنچه در رابطه با قواعد ظهور است نیز خواهران نقش خاصی را دارند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: مثلاً در بحث آسیب‌های آخرالزمان، حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «كَيفَ بِكُم إذا فَسَدَت نِساؤكُم و فَسَقَ شَبابُكُم و لَم تَأمُروا بِالمَعروفِ و لَم تَنهَوا عَنِ المُنكَرِ، كَيفَ بِكُم إذا أمَرتُم بِالمُنكَرِ و نَهَيتُم عَنِ المَعروفِ، كَيفَ بِكُم إذا رَأيتُمُ المَعروفَ مُنكَرا و المُنكَرَ مَعروفا؛ چه حالى خواهيد داشت آنگاه كه زنانتان فاسد شوند و جوانانتان نابكار شوند و شما امر به معروف و نهى از منكر نكنيد؟»

 

وی افزود: وقتی این موارد را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اتاق فکر دشمن در این قضیه خوب کار کرده است، می‌بینیم که از روایات ما این نکات را برداشت کرده‌اند و دارند روی این کار می‌کنند که فقط ظهور را به تأخیر بیندازند.

 

به گفته حجت‌الاسلام سالاری مکی از مهم‌ترین تلاش‌های دشمن برای تخریب فرهنگ انتظار همین است که در رابطه با بانوان و جوانان تولید برنامه داشته باشند ازاین‌رو همه باید هوشیار و بیدار باشیم.

 

وی ادامه داد: امام علی (ع) در نامه 27 نهج‌البلاغه یاران خود را شماتت می‌کنند که «اغزُوهُم قَبلَ أنْ يَغزوكُم، فوَاللّه ما غُزِيَ قَومٌ قَطُّ في عُقرِ دارِهِم إلاّ ذَلُّوا، فتَواكَلتُم وتَخاذَلتُم حتّى شُنَّت علَيكُمُ الغاراتُ، ومُلِكَت علَيكُمُ الأوطانُ؛ پيش از آن كه با شما بجنگند با آنان بجنگيد؛ زيرا به خدا قسم كه هيچ قومى هرگز در عمق خاكشان مورد حمله قرار نگرفتند مگر این‌که خوار و مغلوب شدند. امّا شما كار جنگ را به يكديگر حواله داديد و دست از يارى هم شستيد تا جايى كه مورد حملات پياپى واقع شديد و وطن‏هاى شما از تصرّفتان خارج شد».

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی باید «اغزُوهُم قَبلَ أنْ يَغزوكُم؛ شبیخون بزنید قبل اینکه شبیخون بخورید»، گفت: همه باید توجه داشته باشیم که خرمشهرها در پیش بوده و وقتی جنگ نظامی در کار نیست کارزاری سخت‌تر از جنگ نظامی است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم امام زمان (عج) می‌فرمایند: «فی بنت رسول‌الله لی اسوه حسنه» و وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) برای امام زمان (عج) الگوی حسنه‌ای هست بنابراین باید بانوان قواعد ظهور را بیشتر دقت و رعایت کرده و نقش خود را در دوران غیبت به خوبی ایفا کنند.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر در پیش بودن خرمشهرها و وجود کارزاری سخت‌تر از جنگ سخت، افزود: مقابله با کارزار فرهنگی دشمنان نیازمند مشارکت و فعالیت همگانی است./202/9314/ب1

ارسال نظرات