۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۴۰۷
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

تشیع، انقلابی ترین مفهوم اسلام است

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امروزه برخی که در ابتدای انقلاب از جهاد و مقابله با صهیونیست سخن می گفتند، دیگر از مبارزه با این رژیم دم نمی زنند، گفت: تشیع، انقلابی ترین مفهوم اسلام است و به همین دلیل امامان شیعه به شهادت رسیده اند و به طور عادی از دنیا نرفته اند.
حسن رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در نشست حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی که در محل نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد برگزار شد، با طرح این سوال که انقلابی بودن حوزه و طلبه علوم دینی اگر امری جدا از دین است چه افتخاری دارد و اگر جزء ذات طلبگی است، حوزه انقلابی چه معنایی دارد؟ گفت: معنای حوزه علمیه تراز انقلاب اسلامی به این است که حوزه غیر انقلابی نیز وجود دارد و قابل تصور است.


وی با اشاره به اینکه کارهای خیر و خوب از جمله کارهای با ارزش است، اظهار داشت: خداوند در قر آن کریم ارزش کارهایی که مجاهدان انجام می دهند با فعالیت های بی خطر مذهبی مثل منبر و... را مساوی ندانسته است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در آیه های مختلف قرآن کریم و روایت های مختلف معصومین در مورد سبک زندگی و مبارزه با صاحبان قدرت و رسانه های دشمن دستوراتی داده اند، افزود: برخی افراد مذهبی خود را از این مواقع خطرآفرین دور می کنند و تنها به بخشی از احکام و آموزه های دینی که به عبادت، بیان دین و مذهب و... اشاره دارد، عمل می کنند.


رحیم پور ازغدی با اشاره به تغییر در سنت رسول گرامی اسلام  بعد از رحلت در بین مسلمانان اظهار داشت: طبق روایت هایی که در منابع اهل سنت آمده است برخی از اصحاب رسول خدا(ص) اجازه وارد شدن به ایشان در کنار حوض کوثر را ندارند و خطاب می شود که این افراد بعد از پیامبر(ص) خلاف آنچه را که بوده انجام داده اند.


انقلاب واقعی و راستین، انقلاب امام زمان است

وی با بیان اینکه امروزه برخی که در ابتدای انقلاب از جهاد و مقابله با صهیونیست سخن می گفتند، دیگر از مبارزه با این رژیم دم نمی زنند، تاکید به انقلابی بودن حوزه های علمیه کرد و گفت: تشیع انقلابی ترین مفهوم اسلام است و به همین دلیل امامان شیعه به شهادت رسیده اند و به طور عادی از دنیا نرفته اند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اسلام را انقلاب در فرهنگ، اقتصاد، اخلاق، زعامت و سیاست جامعه دانست و افزود: انقلاب واقعی و راستین فقط انقلاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.


وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) درباره توان و انجام وظیفه شیعیان در مسیر انقلاب امام زمان(عج)، کتاب زندگی بودن قرآن، هشدار نسبت به اسلام قاعدان و غیر مجاهد، تحجر شیعی و وهابیت، اظهار داشت: وهابیت برای بد نام کردن اسلام به جهانیان به وجود آمده است و به همین دلیل رسانه های غربی آن را به عنوان اسلام معرفی می کنند تا کسی به اسلام واقعی روی نیاورد.

 

دنیا تشنه معارف اسلام است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حوزویان و طلاب حوزه های علمیه، گفت: طلاب حوزه های علمیه مطالعات خود را با انگیزه ادامه دهند و در کنارش مطالعات وسیعی داشته باشند.


وی به رشد طلاب و آشنا شدن با معارف اسلامی تاکید کرد و افزود: الان در حوزه های علمیه با کمبود مجتهد مواجه هستیم و دنیا تشنه معارف اسلام است.


مسؤولیت طلاب علوم دینی سنگین و تهدیدها جدی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ تشیع این اتفاق افتاده است که عالمان شیعه انقلاب کرده و حاکم باشند، خاطر نشان کرد: امروز مسؤولیت طلاب علوم دینی سنگین و تهدیدها جدی است.

 

وی با اشاره به اینکه طلبگی صبر و تلاش علمی می خواهد و باید در این مسیر ایستادگی و مقاومت کرد، اظهار داشت: امروز به گونه ای است که انقلاب و مفاهیم انقلابی در خطر است و با گذشته که با لباس روحانیت، روضه خوانی و... مقابله می شد، تفاوت دارد.


رحیم پور ازغدی با انتقاد از رسانه ملی از بیان نشدن مطالب معرفتی امام زمان(عج) و با اظهار به اینکه برگزاری مراسم جشن و پخش شیرینی در این مراسم کافی نیست، به فرمایش امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: عده ای انجام تکالیف شخصی و دعا برای ظهور امام زمان را انتظار و عده ای خود را نسبت به اصلاح دیگران بی تکلیف می دانستند و برخی نیز به مملو شدن جهان از ظلم و مقابله نکردن با آن معتقد بودند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس فرمایش امام راحل، عده ای نیز تفسیر خود را کمک به زیاد شدن گناه و تشکیل حکومت را قبل از دوران امام زمان(عج) باطل می دانستند و آیات فرج و انتظار را به بدی تفسیر می کردند.


رحیم پور ازغدی در پایان با اشاره به فعالیت تحصیلی خود در حوزه علمیه خراسان و قم اظهار داشت: عنوان دکتری نسبت به من تهمت است و آن را تکذیب می کنم.

 

خاطرنشان می شود نشست حوزه علمیه تراز انقلاب به همت مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو ظهر امروز با حضور جمعی از طلاب و روحانیان و برخی از مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان در محل نمازخانه این مدرسه برگزار شد./201/859/ب1

ارسال نظرات