۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۲۸۳۴۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

محور اصلی انتظار، معرفت حقیقی نسبت به امام زمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین محور اصلی انتظار را معرفت حقیقی نسبت به امام زمان(عج) دانست و گفت: تاکنون و در بهترین شرایط تنها توانسته‌ایم 70 درصد به بحث انتظار آن هم به صورت سطحی بپردازیم.
حجت الاسلام علی نعمت الهی

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و ظهور، گفت: مسأله‌ ظهور را باید اندیشه‌ بزرگی قلمداد کنیم چراکه دشمن سال‌ها است که در این زمینه صف آرایی کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کلمه موعود و منجی در تمامی ادیان آسمانی و غیر الهی وجود دارد، افزود: تفکر ناب شیعه، امام زمان(عج) را انسانی حی، زنده و فرزند امام حسن عسکری(ع) می‌داند، این در حالی است که برادران اهل سنت معتقدند امام زمان(عج) هنوز به دنیا نیامده‌اند اما از فرزندان امام حسن عسکری(ع) هستند.

 

حجت الاسلام نعمت اللهی با بیان اینکه ادیان الهی مسیحیت، یهودیت و دین غیر آسمانی بودا نیز موعود را باور دارند ابراز کرد: این ادیان معتقدند که روزی فردی خواهد آمد و همه‌ دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در ساخت فیلم‌های هالیوودی محتوا و پدیده‌ جهانی شدن را مدنظر قرار می‌دهند و این جهانی شدن بی‌ارتباط با حوزه‌ مهدویت نیست.

 

شعار مهدویت عالم‌گیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: جهانی شدن ابتدا یک اندیشه‌ اقتصادی بود، اما به سبب آنکه شعار مهدویت عالم‌گیر است به سرعت حوزه‌ اقتصاد را پشت سر گذاشت و به مسائل فرهنگی رسید.

 

وی با اشاره به تفاوت میان دو مقوله‌ جهانی سازی و جهانی شدن، تصریح کرد : جهانی‌سازی اختلاف بسیاری با بحث جهانی شدن دارد، زیرا جهانی شدن فرآیند آرامی است که به دلیل گسترش تکنولوژی خود به خود اتفاق می‌افتد در حالی که در فرآیند جهانی‌‌سازی مستکبران نقش موثری را ایفا می‌کنند.

 

حجت الاسلام نعمت‌اللهی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا مردم را با سرگرم کردن صرف به جشن‌ها یا عزاداری‌ها، از اصل و واقعیت مهدویت دور کنند، تصریح کرد: این در حالی است که مردم بابصیرت ایران باید در نظر داشته باشند تا فریب دشمنان را نخورده و همراه با شادی و سرور به اصل مهدویت نیز توجه کنند.

 

محور اصلی انتظار  معرفت حقیقی نسبت به امام زمان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین محور اصلی انتظار را معرفت حقیقی نسبت به امام زمان(عج) دانست و ابراز کرد: تاکنون و در بهترین شرایط تنها توانسته‌ایم 70 درصد به بحث انتظار آن هم به صورت سطحی بپردازیم و چون این معرفت عمیق نبوده، نتوانسته آن طور که باید و شاید فرهنگ مهدویت را بین جوانان و مردم گسترش دهد.

 

وی با اشاره به این‌که باید معرفت‌افزایی را از اهل بیت‌(ع) بیاموزیم، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند اگر کسی محاسن کلام ما را بفهمد، تبعیت کرده و به دیگران نیز بیاموزد به طور قطع مورد رحمت پروردگار قرار می‌گیرد و این درحالی است که افزایش معرفت نسبت به امام زمان(عج) نیز جزئی از این محاسن کلام اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه دشمنان غربی، میلیاردها دلار برای فیلم‌های هالیوودی با دیدگاه آخرالزمان هزینه می‌کنند، اظهار کرد: سینمای ایران اسلامی که داعیه‌دار فرهنگ مهدویت است یک اثر فاخر در زمینه‌ مهدویت ندارد.

 

حجت الاسلام نعمت‌اللهی در پایان با بیان اینکه دانشگاه و حوزه‌ علمیه در زمینه‌ مهدویت و امام‌شناسی ضعیف عمل می‌کنند، گفت: بهتر است با برگزاری نشست‌ های امام شناسی، معرفت و فرهنگ مهدویت را در بین جوانان افزایش دهند./873/302/ب2

ارسال نظرات