۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۳۲۵
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

منتظر واقعی به دنبال فراهم کردن بستر ظهور امام زمان است

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در مراسم نیمه شعبان گفت: شیعه حقیقی و منتظر واقعی، به دنبال فراهم کردن شرایط و بستر ظهور امام عصر(عج) است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین قبادی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه شامگاه گذشته با حضور در حسینیه بقیه الله با تبریک به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان ابراز داشت: در میان تمام ادیان اعتقاد به آخرالزمان وجود داشته و از منجی آخرالزپان سخن به میان آمده است.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در کتب معتبر ادیان مختلف اعم از زرتشت، بودا، یهود، مسیحیت و فرق مختلف اسلامی آمده است که در آخر دنیا موعودی خواهد آمد و دنیای خراب شده به دست ظالمان را پر از عدل و داد می کند.


وی بیان داشت: شیعیان در ایام غیبت وظایفی بر عهده دارند از جمله اینکه با شبهات ایجاد شده از سوی مشرکان و مستکبران مقابله کنند و اجازه ندهند ابهامی از حضور و ظهور امام عصر (عج) در اذهان مسلمانان به وجود آید.


حجت الاسلام قبادی خاطرنشان کرد: باید با استناد به آیات و روایات معتبر وجود و نحوه ظهور امام زمان (عج) را برای نسل های آینده اثبات کرد، شیعه حقیقی و منتظر واقعی، به دنبال فراهم کردن شرایط و بستر ظهور امام عصر (عج) بوده و عواملی که ظهور را به تاخیر می اندازند از بین می برد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: در روایات متعددی بر ظهور امام زمان (عج) شمشیر به دست و سوار بر اسب اشاره شده است، باید توجه داشت که روایات به مقتضای زمان و در حد درک مردم در آن زمان مطرح می شدند.


وی در ادامه افزود: شمشیر نماد ظهور امام زمان (عج) با زبان قدرت است نه به این معنا که امام عصر در آخرالزمان با شمشیر به حنگ با ابزار نوین جنگی بپردازد.


حجت الاسلام قبادی در پایان عنوان داشت: اگر علم به 28 قسمت تقسیم شود از زمان خلقت بشریت تا زمان ظهور تنها دو قسمت علم شکافته می شود و 26 قسمت دیگر در زمان ظهور یا در بدو ظهور امام زمان (عج) آشکار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: امام زمان (عج) با زبان قدرت به هدایت جوامع خواهد پرداخت و مستکبران را از بین برده و عدل و داد را در جهان هستی می گسترد./202/857/ب1

ارسال نظرات