۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۲۸۲۷۹
مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس:

دیدن امام زمان مرحله ای بعد از معرفت و شناختن وظایف منتظر است

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس دیدار ولی عصر را مرحله بعد از معرفت دانست و گفت: منتظر واقعی منتظر است که امام او را ببیند و تمام فعالیت منتظر واقعی این است که بستری برای ظهور را فراهم کند.
انتظار

منوره شایسته، مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با تأکید بر ضرورت معرفت داشتن نسبت به اهل بیت(ع) گفت: دیدار اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) امر مقدسی است اما کسانی در حیات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به دیدار ایشان نائل آمده ولی چون معرفت نداشتند، موفق نشدند از وجود ایشان بهره مند شوند.


وی دیدار ولی عصر را مرحله بعد از معرفت دانست و گفت: دیدار مرحله ای بعد از معرفت و شناختن وظایف منتظر است؛ شخصی که معرفت داشته و به وظیفه منتظر عمل کند یا به فیض دیدار امام زمان (عج) نائل می شود و اگر نشد مهم این است که ایشان وی را ببیند.
 

شایسته خو خاطرنشان کرد: منتظر واقعی منتظر است که امام او را ببیند و تمام فعالیت منتظر واقعی این است که بستری برای ظهور را فراهم و امام او را ببیند.


مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) کسب آمادگی برای ظهور را از مهم ترین مصادیق اقدام و عمل بیان و ابراز کرد: انسان منتظر باید به گونه ای عمل کند که هر لحظه آماده ظهور منجی بشریت باشد، آمادگی داشته و هیچ چیز مانع از اقدام ایشان نشود.


معنویت بخشی از حیات انسان است

وی درباره این که برای رسیدن به نسل معنوی چه میزان باید معنویت گرا بود، گفت: دین به معنای نیاز حیاتی انسان است که هم شامل دنیا و آخرت است و نباید از دین تعریف دوقطبی شود و بخشی را آخرت گرا و بخشی را دنیا گرا بدانیم.


شایسته خود معنویت را بخشی از حیات انسان بیان و ابراز کرد: بخشی از حیات انسان معنویت است و جوان تا این معنویت در او تقویت نشود حتی در دنیا موفق نمی شود.
 

وی با بیان این که در سیره اهل بیت دنیا و آخرت در هم آمیخته است، اظهار کرد: در سیره اهل بیت(ع) مشاهده می کنیم که می فرمایند: «روز را به چهار قسمت تقسیم کنید و قسمت مهم را به نشاط و تفریحی سالم بپردازیم» این فرموده اهل بیت نشان دهنده این است که دنیا و آخرت در هم آمیخته است و در این صورت است که معنویت حاکم می شود.

 

رفتار ناشایست و غیر دینی مدیران سبب انحطاط جامعه می شود

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) خاطرنشان کرد: دین دستورالعمل، روش درست زندگی کردن و  منش درست داشتن است.


شایسته خو رفتار ناشایست و غیر دینی مدیران را سبب انحطاط دانست و گفت: وقتی فردی به عنوان مدیر نتواند حاکمیت دین را در خود داشته باشد در اجرا، اقدام و امر مدیریت دچار نارسایی شده و سازمان تحت مدیریت را نمی تواند در مسیر صحیح هدایت کند.
 

مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) افزود: مدیرانی که مبانی دینی صحیحی نداشته و تنها در حد نظریه به دین بپردازند، جامعه را دچار انحطاط می کند.
 

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب به مدیران و کارگزاران نظام در قانون مداری، ساده زیستی و پرهیز از تجملات و تشریفات اشاره و اظهار کرد: اگر مدیر به درستی مدیریت کند، جامعه مسیر صحیح خود را پیدا کرده و ضمن این که دشمن نیز نمی تواند از این بهره برداری کند./302/1310/ب1

ارسال نظرات