۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۲۳۶
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

ویژگی‌های امام زمان در آیات و روایات

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) قدرت مطلقه دارند، گفت: امام مهدی(عج) در آن واحد به تمام اشیای عالم احاطه دارند؛ احاطه امام زمان(عج) به عالم مانند احاطه ما به کف دست است.
عکس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی پاکیزه سرشت، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در مراسم جشن میلاد نور که به مناسبت ولادت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد برگزار شد به تبیین و بررسی ویژگی های امام زمان(عج) پرداخت.

 

وی به ویژگی های امام زمان(عج) اشاره و  ابراز کرد: امام زمان(عج) همه کاره عالم هستند، هیچ کاری نیست که ایشان نتوانند انجام دهند.  

 

این استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که نخستین چیزی که خداوند متعال خلق کرد، خلقت انوار نور 14 معصوم پاک بوده است، گفت: حضرت مهدی(عج) حضور مطلق در هر زمان و در هر مکان در آن واحد دارند، ایشان به گذشته و آینده احاطه دارند.

 

این کارشناس مذهبی به شگفتی آفرینش اشاره کرد و افزود: صدهزار میلیون کهکشان در عالم وجود دارد، و در هر کهکشان، صدهزار میلیون ستاره وجود دارد و باید متذکر شد که دانشمندان تا یک جایی می توانند پیش بروند و آن ها آمار کلی می دهند و الا عظمت عالم هستی بیشتر از این هاست.

 

ابعاد جهان هستی در حال گسترش هستند
حجت الاسلام پاکیزه سرشت عنوان کرد: ابعاد جهان به 156میلیارد سال نوری می رسد که مدام در حال اضافه شدن و گسترش است و حدی ندارد که آیه «وَالسَّمَاء بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ، و آسمان را به نيرو برافراشتيم و حقا که ما تواناييم.» به این مسأله اشاره دارد.

 

وی ابراز کرد: از خلقت کره زمین حدود 4 میلیارد سال می گذرد و قبل از خلقت انسان نیز موجوداتی بوده اند، در این میان انسان موجودی است که در برابر عظمت این جهان دیده نمی شود و به حساب نمی آید و اگر انسان ها به این عظمت فکر کنند دیگر متکبر نمی شوند و می بینیم که ما چیزی نیستیم.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: دانشمندان کشف کردند که این خلقت و کائنات تا حدود 24 میلیارد سال دیگر عمر می کنند و نکته قابل توجه این است که آیت الله مکارم شیرازی عنوان می کنند که تمام این کشفیات آسمان ها و کهکشان ها مربوط به آسمان اول است.  

 

نسبت اندازه آسمان اول به آسمان دوم مانند حلقه انگشتری در بیابان است
حجت الاسلام پاکیزه سرشت عنوان کرد: در روایات آمده است که  نسبت اندازه ی آسمان اول به آسمان دوم مانند حلقه ی انگشتری در بیابان است... آسمان دوم به آسمان سوم مانند حلقه ی انگشتری در بیابان... همین طور الی آسمان هفتم.


 
وی ابراز کرد: نکته قابل ذکر این است که حضرت مهدی(عج) در این خلقت با عظمت، حضور مطلق دارند. حجت خدا از تمام زندگی ما با خبر هستند.  

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: حضرت مهدی(عج) در همه جا حضور دارند و این که ما ایشان را نمی بینیم از بی لیاقتی ماست؛ این دیده که نیست قابل دیدار روی تو، چشمی دگر بده که تماشا کند تو را.

 

احاطه امام زمان(عج) به عالم مانند احاطه ما به کف دست است
حجت الاسلام پاکیزه سرشت به دیگر ویژگی های حضرت مهدی(عج) اشاره و عنوان کرد: امام مهدی(عج) در آن واحد به تمام اشیا عالم احاطه دارند؛ ذره ای در عالم نیست که ایشان به آن احاطه نداشته باشند. احاطه امام زمان(عج) به عالم مانند احاطه ما به کف دست است.

 

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) به تمام صداها احاطه دارند، اگر 8 میلیارد انسان روی زمین، هر یک با زبان خود ایشان را صدا کنند، حضرت مهدی(عج) همه صداها را می شوند و به همه پاسخ می دهند.

 

امام زمان(عج) به منطق حیوانات آگاهی دارند
این استاد حوزه علمیه مشهد حکومت و ولایت مطلقه امام زمان(عج) بر تمام ذرات عالم، آگاهی از تمام لغت و لجه ها و دارا بودن عصمت مطلقه و همچنین آگاهی به منطق حیوانات را از دیگر ویژگی های امام زمان(عج) دانست.


 
حجت الاسلام پاکیزه سرشت با خاطر نشان کردن این که امام زمان(عج) قدرت مطلقه دارند، افزود: ایشان هر کاری اراده کنند انجام می شود. ما همچنین امامی داریم و با این وجود غصه داریم؟ نباید غم و غصه داشته باشیم، امام زمان(عج)، پدر ما هستند.

 

حجت الاسلام پاکیزه سرشت با تأکید بر این که از دعا برای امام زمان(عج) غفلت نکنید، تصریح کرد: باید با ندبه و زاری به درگاه خداوند، حضور مولا را از خداوند مسالت کنیم./201/1309/ب1

ارسال نظرات