۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۸۱۷۵

هجمه خطیب مسجد الحرام علیه ایران

خطیب جمعه مسجد الحرام، ایران را متهم به سوء استفاده ار موسم حج برای اغراض سیاسی کرد.
لفاظی خطیب مسجد الحرام

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح بن حمید، خطیب مسجد الحرام با حمله شدید به ایران،‌ مدعی شد که ایران سعی در سوء استفاده از موسم حج و ایجاد هرج ومرج دارد.

 

وی در اتهام‌زنی‌های خود گفت: موسم حج جای مطرح کردن اختلافات و انتقام‌جویی سیاسی نیست و ایران برای دور کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی از این مسأله سوء استفاده می‌کند.

 

این خطیب تندرو سعودی در ادامه مدعی شد: ایران درصدد سوء استفاده از آیین‌های عبادی و گردهمایی‌های مسلمانان برای رسیدن به اهداف سیاسی و ایجاد هرج و مرج که منجر به فتنه و تفرقه می‌شود، است.

 

صالح بن‌حمید در حالی این ادعاها را به زبان آورده است که رژیم آل سعود اخیرا از هر گونه همکاری با مسؤولان ایرانی به منظور اعزام زائران کشورمان به حج سر باز زده و با مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی زمینه را برای منتفی‌شدن حج تمتع امسال فراهم کرده است.

 

این در حالی است که با توجه به فاجعه منا و سقوط چرتقیل در موسم حج سال گذشته و در پی آن کشته‌شدن هزاران تن از حجاج بیت‌الله الحرام ایران تنها به دنبال برگزاری حجی عزتمندانه و شرافتمندانه و در فضایی امن و بدون هر گونه حادثه است و مسؤولان ایرانی اصرار دارند که عربستان امنیت و سلامت زائران حج را تضمین کند.

 

 

پیش‌تر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اعلام کرد شرایط برای حج امسال مهیا نیست، پس از اظهارات جنتی، عربستان مدعی شد این کشور مانع حضور زوار ایرانی نشده و تهران قصد دارد از مراسم حج برای فشار بر سعودی‌ها استفاده کند./982/ب103/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات