۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۸۰۳
پس از پیشنهاد السیسی؛

هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به قاهره سفر کرد

منابع فلسطینی از سفر یک هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «رمضان عبد الله شلح» دبیرکل این جنبش به قاهره خبر دادند.
جهاد اسلامی فلسطین

به خبرگزاری رسا، برخی منابع گزارش دادند که شب گذشته یک هیئت جنبش جهاد اسلامی به ریاست رمضان عبدالله شلح دبیرکل این جنبش و زیاد النخاله معاون وی وارد قاهره شدند.

 

هیئت جنبش جهاد اسلامی فلسطین نخستین هیئتی است که پس از اظهارات عبدالفتاح السیسی درباره درخواست از گروه های فلسطینی جهت تحقق آشتی ملی و آمادگی مصر برای کمک به تحقق این امر، وارد قاهره می شود.

 

این هیئت قرار است با تعدادی از مسؤولان مصری دیدار و درباره تحولات آینده و راهکار اجرایی شدن درخواست السیسی برای آشتی بحث و گفت‌وگو کند.

 

بر اساس این گزارش، این هیئت در دیدار با مسؤولان مصری به موضوع سیاسی مربوط به روند صلح نمی پردازد زیرا این مسئله به رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین مربوط می شود.

 

السیسی روز گذشته در سخنانی خطاب به فلسطینیان و صهیونیست ها گفت که بایستی مشکل فلسطین حل شود و من امیدوار هستم که این سخن مرا تمامی برادران فلسطینی بشنوند و از گروه های مختلف می خواهم که با یکدیگر آشتی کرده و آشتی حقیقی را محقق سازند و مصر نیز آماده ایفای نقش در این زمینه است.

 

وی همچنین با اشاره به آمادگی مصر برای اعطای فرصت حقیقی برای حل بحران فلسطین گفت: طرح عربی و فرانسوی و تلاش های آمریکا برای حل بحران فلسطینیان وجود دارد و ما می خواهیم نقش رهبری را ایفا کرده و آماده تلاش برای حل این مشکل هستیم و اسرائیلی ها باید برای حل این بحران توافق کنند و در صورت تحقق این امر ما وارد مرحله جدیدی می شویم.

 

در همین راستا سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" نیز از آمادگی این جنبش برای همکاری با تلاش های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی و احیای وحدت میان طرف های فلسطینی خبر داد.

 

سامی ابو زهری از سخنان السیسی برای تلاش در زمینه تحقق آشتی ملی قدردانی کرد. در همین راستا، اسامه قواسمی سخنگوی جنبش فتح هم از سخنان سیسی استقبال نمود و گفت این نشانگر اهتمام مصر و وظیفه امت عربی و اسلامی در قبال محاصره است.

 

از سوی دیگر، اسامه حمدان مسؤول روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از تلاش این جنبش برای اعزام هیئتی به جمهوری عربی مصر به منظور تکمیل مذاکرات و رایزنی ها با طرف مصری خبر داد. حمدان طی کنفرانسی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که هدف از سفر این هیات به مصر، ادامه رایزنی های صورت گرفته در جریان سفرهای قبلی است که باعث بهبود نسبی روابط میان طرفین شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات