۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۷۸۲
نماینده کلیمیان ایران مطرح کرد؛

شرایط دوران پیش از ظهور منجی از دیدگاه یهودیت

حمامی لاله زار با اشاره به پیش گویی های کتاب های علمای یهود درباره شرایط جهان پیش از ظهور گفت: طبق اعتقاد یهودیت اگر پیامبری پیش گویی کرد و حرف او مثبت بود ضرورتا به وقوع می پیوندد ولی اگر پیش گویی به امور منفی داد لزوما اتفاق نمی افتد.
ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یونس حمامی لاله زار، نماینده کلیمیان ایران در دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: از دیگاه یهود منجی و موعود با تقدیر الهی ظهور می کند تا نظامی منبطق با قوانین الهی راه اندازی کرده و مردم را به اهداف خداوندی رهنمون بسازد.

 

وی افزود: ما در دین خود کنیه منجی موعود را «ماشیح» می دانیم و معتقدیم او از نسل حضرت داود(ع) و سلیمان(ع) است و زمانی که خداوند برای ظهور ایشان قرار داده است از اسرار الهی است ولی با این وجود نشانه های بسیاری از او در کتب و گفتار علمای یهود ذکر شده است.

 

حمامی لاله زار با اشاره به پیش گویی های کتاب های علمای یهود درباره شرایط جهان پیش از ظهور خاطرنشان کرد: این پیش گویی ها به دو بخش تقسیم می شود؛ نخست شرایط اضطراب آور و نگران کننده و دیگر جنبه مثبت قضیه است؛ در مورد بخش اول از منابع اصلی کتاب های ما این گونه برداشت می شود که پیش از ظهور منجی بی شرمی و بی حیایی زیاد می شود، تورم و گرانی مردم را به ستوه می آورد، حکومت به دست کافران می افتد، علما مسؤولیت خود را فراموش می کنند و مکان ها علمی به مکان های هرزگی تبدیل می شود، عده ای در عیش و نوش غرق می شوند و عده ای به فقر و مسکنت می افتند.

 

وی افزود: در کتاب های ما بیان شده است که در این دوران افراد صالح مورد تنفر قرار می گیرند، دنیا وارونه می شود، فرزند در برابر پدر و مادر می ایستد و خانواده ها از هم پاشیده می شود، علمای راستین دین کاهش یافته و دورغ و خبرچینی زیاد می شود و مبارزات و جنگ های طولانی مردم را اذیت می کند.

 

نماینده کلیمیان ایران با اشاره به بخش دوم پیش گویی ها یعنی جنبه مثبت نیز عنوان داشت: در این بخش نیز در کتب دیگری این گونه بیان شده است که منجی در دورانی ظهور خواهد کرد که همه صالح هستند و برای همیشه زمین را به ارث خواهند برد و فقط صالحین به آن دوران نجات می رسند و در یک دوره هفت ساله مقدمات ظهور منجی فراهم می شود و پیشنهاد شده است که برای رهایی از رنج های این دوران باید رجوع به دستورات تورات نمود و اعمال نیک کرد.

 

وی درباره تعارض سخنان کتب یهود درباره شرایط دوران پیش از ظهور یادآور شد: طبق اعتقاد یهودیت اگر پیامبری پیش گویی کرد و حرف او مثبت بود ضرورتا به وقوع می پیوندد ولی اگر پیش گویی به امور منفی داد لزوما اتفاق نمی افتد و مردم می توانند با لیاقتشان و تغییر در رفتار و اخلاق خود مانع به وقوع پیوستن عذاب های پیش از ظهور شوند./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات