۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۲۷۷۸۱
در آستانه نیمه شعبان؛

۳۸۰ روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج)، بیش از 380 روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (ع) 389 روحانی مبلغ و مبلغه برای هدایت و مدیریت جشن‌ها و برنامه‌های این ایام به مساجد شهری و روستایی، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تجمعی استان خراسان شمالی اعزام شدند.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد 200 روحانی طرح هجرت و مستقر هستند که برای برگزاری جشن‌های شعبانیه به سراسر استان اعزام شده‌اند و 189 نفر نیز روحانی مبلغ و مبلغه هستند که به صورت ویژه به منظور غنابخشی به برنامه‌های نیمه شعبان به مساجد و مراکز مختلف استان فرستاده شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: از 189 روحانی اعزامی برای هدایت و مدیریت جشن‌های نیمه شعبان در استان، 131 نفر روحانی مبلغ و 58 نفر نیز مبلغه هستند که از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی به مناطق مختلف این استان اعزام شده‌اند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اعزام این روحانیان به مناسبت میلاد فرخنده منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) و دهه مهدویت صورت گرفته است، ادامه داد: سخنرانی پیرامون سیره و فضایل ائمه اطهار (ع) به ویژه امام زمان (عج)، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم جشن و سرور، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی و برگزاری جلسه‌های گفتمان و مشاوره دینی، اخلاق، احکام و معارف اسلامی برخی از فعالیت‌های روحانیان مبلغ و مبلغه اعزامی به سراسر استان در دهه مهدویت است.

 

وی با اشاره به اینکه اعزام این مبلغان از دیروز آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با حضور این روحانیان مبلغ و مبلغه در مساجد روستاها و شهرهای استان، برنامه‌های گوناگون فرهنگی، مذهبی و معنوی ویژه نیمه شعبان در سراسر استان برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع در ایام شعبانیه به‌ویژه در شب نیمه شعبان در استان، اظهار کرد: احیای نیمه شعبان، شعرخوانی از سوی شعرای آیینی، مولودی‌خوانی مداحان برگزیده استانی و کشوری و برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی بخشی از برنامه‌های جشن‌های نیمه شعبان در استان هستند.

 

حجت‌الاسلام خادمی تشکیل ستاد مردمی، راه‌اندازی هسته‌های مردمی، جشن‌های خیابانی توزیع اقلام و بسته فرهنگی، ارسال مبلغ و مبلغه، برگزاری محافل سخنرانی، صدور اطلاعیه و بیانیه، برگزاری جلسه کانون مداحان، تبلیغات و فضاسازی محیطی، برگزاری جشن انتظار ویژه بانوان، اهدای جوایز و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان خراسان شمالی دانست.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژه‌برنامه‌های امسال به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) در این استان احیای نیمه شعبان است، اضافه کرد: این برنامه معنوی هم‌زمان با شب میلاد امام دوازدهم، با حضور پرشور و شعور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مساجد شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه در این شب برنامه‌های معنوی ویژه‌ای در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، آل یس، دعای توسل، اقامه نماز، مداحی و سخنرانی برخی از بخش‌های آیین شب‌زنده‌داری نیمه شعبان در مساجد استان است که با مشارکت و همکاری هیئات امنا و ائمه جماعات مساجد و روحانیان مبلغ اعزامی برگزار می‌شود./9314/ت302/ی

ارسال نظرات