۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۷۷۰
مبلغ بين المللي حوزه علميه قم:

كاربردي كردن علوم نياز امروز حوزه است

مبلغ بين المللي حوزه علميه قم کاربردی کردن علوم را نیاز امروز حوزه عنوان کرد و گفت: امروز شرايط جهاني به گونه اي است كه مي توان معارف بلند اهل بيت(ع) را در عرصه مختلف به مردم دنيا معرفي كرد.
حجت الاسلام يحيي جهانگيري سهروردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام يحيي جهانگيري سهروردي، پيش از ظهر امروز در گردهمائي ائمه جمعه و جماعات شهرستان هاي كاشان و آران و بيدگل در كانون فرهنگي تربيتي الزهرا(س) كاشان با تأكيد فراگيري علوم و كاربردي كردن علوم گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل در ديدار با انجمن حكمت فلسفه فرمود، چرا فلسفه ما كاربردي نيست ما هميشه نفس الامر مي گوييم و در خانه مشكل خانواده را با نفس الامر نمي توانيم حل كنيم.

 

وي افزود: متأسفانه آنچه را كه در جامع مي خوانيم با آنچه در جامعه مي گذرد كاملا متفاوت است، جامعه يك كاري مي كند كه در جامع از آنها بي خبريم، و در جامع چيزهايي را مي خوانيم كه در جامعه كاربرد ندارد.

 

وي يادآور شد: ما هزاران نظريه شكاكيت را خوانده ايم اما نمي توانيم مشكل يك فرد شكاك را برطرف كنيم چرا كه هنوز علوم را كاربردي فرا نگرفته ايم، از اين رو براي وارد شدن به اين عرصه نيازمند كاربردي كردن علوم و يا به تعبيري ديگر بايد به صنعتي سازي علوم اسلامي توجه جدي داشته باشيم.

 

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه  اگر كاربردي شدن علوم محقق شود درآمدزا خواهد بود يادآور شد: در سيدني استراليا مطبي با عنوان مشاور ديني داير شده است كه با استفاده از معارف اهل بيت(ع) مراجعه كنندگان زيادي دارد كه با استفاده از معارف اهل بيت(ع)  ويزيت مي شوند و جواب مي گيرند.

 

به گفته وي، در سوئد مطبی با عنوان درمان معنوي تأسيس شده است كه مراجعه كنندگان بيشماري دارد و با استفاده از واژه الله، مخاطب را به آرامش مي رساند و ودرمان مي شود.

 

به گفته وي، امروز شرايط جهاني به گونه اي است كه مي توان معارف اهل بيت(ع) را در عرصه مختلف در دنيا معرفي كرد.

 

حجت الاسلام جهانگيري در ادامه با تأكيد بر اينكه ما نبايد معارف شيعه را فرقه اي معرفي كنيم گفت: عقايد شيعه عقايد طايفه اي و فرقه اي نيست كه آن را ويژه شخصي بدانيم و اينگونه القاء كنيم هركس در اين دايره قرارداشته باشد شيعه و هركس در اين دايره قرار نداشته باشد شيعه نيست.

 

وي افزود: امروز براي معرفي شيعه نيازي به مارك  و تابلو ندارد، چرا كه ما امروز مي توانيم معارف بلند اهل بيت(ع) را كه همه آنها با فطرت انساني و كرامت انساني همسو  است  بگوييم و دلها را به سوي خود جذب كنيم.

 

مبلغ بين المللي حوزه علميه قم در ادامه يادآور شد: آنهايي كه تا ديروز فقط ورژن اسلام وهابي را قبول مي كردند امروز مي گويند بايد تفكيك قائل شويم و اسلام با ورژن وهابيت را رد مي كنند.

 

وي افزود: امروز شيعه در موقعيت بسيار ويژه و خطرناكي قرار گرفته است، از اين رو بايد تصميم بگيرد از اين ظرفيت استفاده كند و اگر استفاده نكند مروجان قلابي اسلام وارد اين فضا خواهند شد و اين فضا را تصاحب خواهند كرد.

 

به گفته وي، امروز درجهان، فضا براي تبليغ شيعه فراهم شده است و ما بايد از اين فضاي ضد شيعه نهايت بهره برداري را براي تبليغ شيعه داشته باشيم.

 

حجت الاسلام جهانگيري در ادامه استفاده از فضاي مجازي را كه دشمن از آن براي تبليغ ضد دين استفاده مي كند مهم قلمداد كرد و با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، من اگر رهبر نبودم مسؤوليت فضاي مجازي را بر عهده مي گرفتم يادآور شد: اين فرمايش معظم له بيانگر اهيمت فضاي مجازي است كه ما نبايد ازآن غافل شويم./1307/پ202/ی

ارسال نظرات